Eesti IT-firmad võitlevad töötajate ülemeelitamise nimel. Kuid tõelisi lahinguid lüüakse USAs Silicon Valleys ehk Räniorus, kus võitlustandril on maailma suurimad tehnoloogiafirmad, kirjutab Tartu Ülikooli teadusuudiste portaal Novaator.ee.
Silicon Valleys käib ajude pärast sõda
Talentide ärameelitamiseks on mängus suured boonuspreemiaid ning väikesi, alles alustavaid projekte ostetakse üles pelgalt selleks, et saada omale firmades töötavad ajud.
San Francisco talendiotsingufirma TopProspect on pannud kokku kahe aasta numbrid, kuidas tööjõud on Ränioru tehnoloogiafirmades liikunud.
Võitjad
Twitter värbas ühe lahkunud töötaja kohta juurde 11 uut. (tõsi, 2010. aasta algul oli Twitteri palgal sadakond töötajat, aasta lõpuks oli see number viiekordistunud).
Facebook ja Zynga võtsid ühe lahkunu kohta 8 uut. Võitjate poolel on veel ärivõrgustik LinkedIn ja soodsaid pakkumisi vahendav Groupon, kes iga lahkunud töötaja asemel said juurde 7,5 ja 3,9 uut.
Google on enam-vähem tasakaalupunktis: sealt lahkunud ühe inimese kohta võeti juurde 1,2.
Kaotajad
Samas on mitmed tuntud firmad kannatamas ajude äravoolu käes: eBay värbas ühe lahkunud töötaja kohta juurde 0,8, Microsoft 0,4 ja Yahoo! 0,3 uut. Ehk teisisõnu: Microsoft võttis viie lahkuja kohta juurde kaks uut ning Yahoo! värbas kümne lahkuja asemel kolm uut.
Uute töötajate arvu poolest olid tipus tehnoloogiahiiud Google, Facebook, Microsoft, LinkedIn ja Apple.
Kuid osa neist nimedest kordub ka suurimate kaotajate nimekirja tippu vaadates: Microsoft, Yahoo!, Google, eBay ja Amazon.
TopProspect on selle analüüsi teinud oma kliendibaasi põhjal, mis hõlmab umbes 2,5 miljonit inimest ning keskendub peamiselt San Franciscole ja Räniorule. Tehnoloogiafirmade olukorrast peaks see siiski üsna hea ülevaate andma.