Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kümnendik uutest ettevõtetest hakkab paari aastaga eksportima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Kuigi lõviosa Eestis loodud ettevõtetest on väikesed, hakkab 8 protsenti neist 2 aastat pärast rajamist välisturgudel tegutsema.

Seda rada on SEB andmetel käinud just viimasel paaril aastal loodud firmad. Alustavad ettevõtted on enamasti aga väikesed, 95 protsendil jääb ka teisel tegevusaastal käive alla 300 000 euro, see on aga piiriks, mis lahutab elustiiliettevõtteid professionaalsetest.

«Eksport ei ole enam ainult suurettevõtete pärusmaa. Kui ka väikesed ettevõtted suudavad eksportida, on see meie võimalus,» kommenteeris SEB äriarenduse divisjoni direktor Mart Maasik. Tema sõnul on eksport väikestele alustavatele ettevõtetele ka paratamatus, sest siseturul veel nõudlust napib.

Kui varem tegutseti kõige rohkem kaubanduse vallas, siis nüüd ekspordivad firmad üha enam teenuseid. Kokku rajatakse Eestis aastas umbes 18 000 ettevõtet.

Tagasi üles