/nginx/o/2011/06/07/617308t1h20ca.jpg)
Kuigi lõviosa Eestis loodud ettevõtetest on väikesed, hakkab 8 protsenti neist 2 aastat pärast rajamist välisturgudel tegutsema.
Kuigi lõviosa Eestis loodud ettevõtetest on väikesed, hakkab 8 protsenti neist 2 aastat pärast rajamist välisturgudel tegutsema.
Seda rada on SEB andmetel käinud just viimasel paaril aastal loodud firmad. Alustavad ettevõtted on enamasti aga väikesed, 95 protsendil jääb ka teisel tegevusaastal käive alla 300 000 euro, see on aga piiriks, mis lahutab elustiiliettevõtteid professionaalsetest.
«Eksport ei ole enam ainult suurettevõtete pärusmaa. Kui ka väikesed ettevõtted suudavad eksportida, on see meie võimalus,» kommenteeris SEB äriarenduse divisjoni direktor Mart Maasik. Tema sõnul on eksport väikestele alustavatele ettevõtetele ka paratamatus, sest siseturul veel nõudlust napib.
Kui varem tegutseti kõige rohkem kaubanduse vallas, siis nüüd ekspordivad firmad üha enam teenuseid. Kokku rajatakse Eestis aastas umbes 18 000 ettevõtet.