Mõni aeg tagasi käivitas Walmart energiasäästuprogrammi, mille raames saavutati 25 miljoni dollari suurune kokkuhoid. Selleks tehti lihtsaid asju - istutati hoonetele varju andvaid puid, värviti katused valgeks, puhastati tolmused konditsioneerid ning võeti kasutusele tõhusam valgustus, vahendab juhtimine.
Rohelisemaks muutumine on viis kasumi suurendamiseks
Kaubandushiid WalMart on tõeline energia suurtarbija - nendel on üle 7000 veoauto ning nad on ka USA suurim erasektori elektriostja - nende elektrikulu on sama suur kui 3 miljoni elanikuga linnal, vahendab juhtimine.ee.
Samas mõisteti, et ligi 90 protsenti jaemüüja energiakulust ei tulene mitte kauplustest, vaid tarneahelast - see teadmine sundis otsima kokkuhoiuvõimalusi ka tarnijate juurest. Probleem on aga selles, et keegi ei oma ülevaadet kui suur on näiteks ühe toodetud teksapaari mõju keskkonnale - ei tooja, vahendaja ega müüja.
WalMart otsustas alustada väikestest asjadest - valis testimiseks 7 tootegruppi, mida kõik ostavad ning mida nad seetõttu müüvad iga päev koormate viisi - piim, õlu, limonaad, seep, DVD, hambapasta ja tolmuimejad - ning pakkus tootjatele energiaauditit, mis aitaks neil kulukohad leida ja tõhusamaid lahendusi otsida. Umbusk ja vastuseis suur - usuti, et WalMart soovib oma kulusid tootjate kaela veeretada.
Üks esimesi, kes auditi läbi tegi oli lasteriiete tootja Dana Undies - seal rakendati samu meetmeid, mis WalMart ja saavutati 71-protsendilise elektrikulude kokkuhoid. Investeeringute tasuvusaeg oli alla ühe aasta! Täna on WalMart seadnud igala oma tarnijale kindlad keskkonnaalased nõudmised, mis tegelikult genereerivad lisakasumit mõlemale osapoolele.
«Säästlik mõtteviis ei ole kohustus, vaid ärivõimalus. Aru tuleb saada ühest lihtsast asjast - CO2 = energia = raha,» ütleb WalMarti energiatsaar Jim Stanway.