Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hyundai hüppas ülikallile reklaamipinnale Londoni Piccadillys

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hyundai
Hyundai Foto: SCANPIX

Üle 17 pika aasta ilmub Suurbritannia parimale välireklaamipinnale uus bränd, Hyundai. Talle vabastab koha elektroonikafirma Sanyo, mis püsis seal alates 1970. aastate algusest.

Reklaam läheb Lõuna-Korea autotootjale maksma umbes 2 miljonit naela (3,3 miljonit dollarit) aastas.

Isegi ülikalli reklaamipinna jaoks on hind rekordiline – andes tunnistust sellest, kuivõrd harva need 100-aastased reklaamitahvlid avaturule tulevad.

Tegemist on ühe maailma enimpildistatud paigaga, mida igal aastal silmitseb vähemalt 34 miljonit silmapaari.

Coca-Cola reklaam on selle maja seina küljes juba aastast 1955. Kokku on seal sajandi jooksul «ära käinud» 50 brändi.

Esimene sõna, mis Piccadillys 1908. aastal tuledes särama lõi, oli Perrier.

Tuled on kustutatud vaid mõnel väga erandlikul korral. Näiteks Teise maailmasõja ajal ning pärast söör Winston Churchilli ja printsess Diana surma.

Esimese neoonreklaami pani Piccadillys üles Bovril. Hyundai LED-ekraaniga jõuab neooni ajastu lõpule, Sanyo oli selle «žanri» viimane mohikaanlane.

Kuigi pinda pole alates 1980. aastate algusest avaturul turundatud, on siiski esinenud juhtumeid, kus korraks ilmus ka midagi uut. Nii riputas Yoko Ono aastal 2002 kolmeks kuuks üles lahkunud abikaasa laulusõnad «imagine all the people living life in peace».

Igal juhul osutab Hyundai tulek ühte maailma tuntumatest avalikest paikadest sellele, et enesekindlust jätkub ja sihikul on «ülemise otsa» ostjad.

«See on viirusturundus,» ütles üks Hyundai mõtlemisega tuttav allikas.

«Turist külastab Piccadillyt, näeb reklaami ja läheb tagasi Poolasse või Aafrikasse, endal suur H-täht ajusse söövitatud.»

Märksõnad

Tagasi üles