Päevatoimetaja:
Sander Silm

Taxify sattus Keenias klientide ja juhtide pahameeletormi alla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Markus (vasakul) ja Martin Villig Taxify autos.
Markus (vasakul) ja Martin Villig Taxify autos. Foto: Eero Vabamägi

Sõidujagamisteenuste Uber ja Taxify juhid on hakanud Keenias viletsa teenistuse ja pikkade töötundide tõttu streikima, tekitades nii terve hulga rahulolematuid kliente.

Aafrika meediaväljaannete sõnul on üle 2000 Keenia juhi hoidnud protesti märgiks oma mobiilirakendusi nüüdseks juba üle nädala välja lülitatuna. Nairobi sõidujagamisteenuseid kasutavate taksojuhtide esindus nõuab, et tehnoloogiaettevõtted nagu Uber ja Taxify klassifitseeritaks valitsuse poolt transpordifirmadena, mis võimaldaks transpordiametil neile ettekirjutusi teha ja nõuda neilt litsentsitasusid.

Samuti kurdavad taksojuhid, et sõidujagamisteenused langetavad üha kasvava konkurentsiga sõidujagamise turul muudkui hindu, kuid komisjonitasusid hoitakse kõrgena. Juhtide sõnul on tehnoloogiaettevõtete poolt arvutatud hinnad võrreldes auto üleval pidamiseks minevate kulutustega niivõrd madalad, et paljud juhid teevad selle tulemusel ääretult pikki ületunde, et ots otsaga kokku tulla.

Keskmine Uberi, Taxify või mõne muu teenuse sõit maksab Keenias keskeltläbi 1,5 dollarit. Uber võtab hetkel iga sõidu pealt 25 protsenti komisjonitasu ning Taxify ja Little Car 15 protsenti komisjonitasu. Juhtide ühendus nõuab, et praegused hinnad kahekordistataks ja komisjonitasud langeks, et nad saaks vähemalt normaalselt ära elada. Lisaks soovivad nad, et sõidujagamisfirmad liigitataks ametlikult transpordifirmade alla.

Euroopa kõrgeim kohus tegi pärast pikka kohtuvaildust sarnase otsuse detsembris, kuulutades Uberi transpordifirmaks, mis pakub taksoteenust.

Uber ja Taxify on üritanud samal ajal sotsiaalmeedias suhelda pahaste klientidega, kellelt rakendus on sageli võtnud sõidutasu, kuid takso pole streigi tõttu kunagi kohale ilmunud. Samuti muljetavad sõidujagamisteenuseid kasutanud inimesed sotsiaalmeedias, et stressis ja frustreerunud juhid on ebaviisakad, kurdavad sõitude ajal oma raske elu üle ja lunivad pidevalt lisatasusid.

Uber on lubanud Twitteris klientidele saamata jäänud sõitude pealt raha tagasi maksta ja taksojuhtidega suhelda. Uber on vähendanud ka juhtide maksimaalseid töötunde 18 pealt 12 peale, kuid juhid pidid seda regulaarselt ületama.

Taxify sõnul on nad valmis dialoogiks nii taksojuhtide kui Keenia võimudega. «Kuna Taxify platvormil sõitvad autojuhid teenivad Keenias meie konkurentidest olenevalt kategooriast 14 kuni 40 protsenti rohkem, on ka juhtide nõudmised eelkõige suunatud madalama teenistusega platvormidele. Meie eesmärk on pakkuda valdkonna parimat teenistust, seda me ka teeme,» ütles Taxify kommunikatsioonijuht Marek Unt Postimehele, viidates Uberi kõrgemale komisjonitasule.

«Juhtide eestkõneleja rolli võtnud grupp pole seni avaldanud, kui palju on nende esindatavate hulgas Taxify juhte. Oleme aga Keenia transpordiministrile kinnitanud oma valmidust dialoogiks läbipaistva partneriga,» lisas ta.

Märksõnad

Tagasi üles