Päevatoimetaja:
Sander Silm

E-pood atraktiivseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Ajakiri Director

Milline peaks välja nägema sinu e-poe leht, et inimesed sealt tõesti ka ostaksid, olgu siis tegemist sokipaari või autoga? Marina Küts, kes oma magistritöös asja lähemalt uuris, toob välja neli olulist punkti.

Sees võib olla mida iganes – välimus loeb

Ostja ei saa e-poes asju katsuda, seega tarbib ta silmadega. Arvesta seda, panustades graafilisele disainile ja lehe üldisele väljanägemisele. Ise tehtud, kaunikene pole siin hea põhimõte – kui inimene näeb, et lehekülg on kodukootud, ei teki tal usaldust, rääkimata soovist midagi osta. Eriti kehtib see juhul, kui sa müüd n-ö kõrgklassi- või luksustooteid.

Lahendus: investeeri disaini ja palka selleks professionaal. Head näited on siin:

http://www.storyville.com/highband/stage.html; http://shopshoeguru.com/; http://www.weieast.com/.

Must on eemaletõukav, valge igav

Värvid mängivad arvamuse ja mulje loomisel tohutusuurt rolli ja mõjutavad koos fotode/piltide ja graafikaga ka ostutahet. Üldiselt kutsuvad tumedad värvid esile negatiivseid emotsioone. Valged toonid ja nende kombinatsioon teiste heledate värvidega aga tekitavad ükskõiksust ja igavust. Testid näitasid, et kui inimesele kohe esimesest pilgust e-poe lehe värvigamma ei meeldi, ei viitsi ta ka edasi surfata, ostmisest rääkimata.

Lahendus: tekita positiivne mulje, kasutades huvitavaid värvikombinatsioone ja/või rahulikke (silmi mitte ärritavaid), kuid efektseid värvikooslusi (nt pastelsed eri tooni rohelised + beežid, taevavärvid). Kui ise ei oska, küsi nõu kunstnikult või disainerilt. Head näited on siin: http://www.barnesandnoble.com/; http://www.nectarboutique.com/; http://usa.tommy.com/tommy/.

Ülejäänud nõuanded suvisest Directorist.

Tagasi üles