Kuidas advokaat mahlaka kõnepruugi värskeks mahlaks pööras
Saksa päritolu ja Hong-Kongis üles kasvanud ettevõtja Hans Au töötas aastaid advokaadina, kuni jõudis äratundmiseni, et seadusandluses näpuga järje ajamine pole ainus, mida ta elus teha tahab. Ta kirjutas lahkumisavalduse ning hakkas oma hobi – värskete mahlade tootmist ja mahlasegude väljatöötamist – äriks ümber kujundama.
Esmalt oli vaja leida usaldusväärsed partnerid ja kokku koguda algkapital, seejärel tutvuda mahlatootmise tehnoloogilise protsessiga. Esimeste mahlasegude müügipudelitesse villimisest oma korteri elutoas on nüüdseks möödas pea kolm aastat. Hans otsustas, et esmalt on vaja uurida turgu. Nii mindi sõpradega ühe jooksuvõistluse toimumise aegu finišiväravasse oma mahlasegudega äri ajama. Ikka selleks, et tervisest hoolivate inimeste reageeringut kogeda ja sellest äriplaani elujõu osas järeldused teha.
Käivitusfaas polnud lihtne. Pingeid tekitasid nii erimeelsused kolme ettevõtte asutaja vahel kui ka planeeritust pikem protsess ettevõtte legaliseerimisel. Kõik osutus ka palju kallimaks kui mõeldud, sest juba ainuüksi mahlapakendite-pudelite disain oli väga rahamahukas.
Hans tunnistab, et kuigi algseks ideeks oli tarbijale kõrget lisaväärtust pakkuva mahlabrändi loomine, on tulnud teha plaanis ka palju kohandusi. Näiteks esialgse plaani mõttes ei sobinud kuidagi, et praegu toodab ettevõte mahlu ka kuulsatele viietärni-hotellikettidele. Kuid nii saavutasid nad vajaliku tootmismahu kiiremini. Ta tõdeb ka, et kolm esimest kuud viibis ta ise iga päev tootmisprotsessi juures ja mahlakohvikutes ning vaatas, et kõik toimiks nii, nagu peab.