Selveri ja Maxima poekettide müüginumbrid osutavad sellele, et Hispaania-Saksamaa kurgiskandaal on mõjutanud ka meie inimeste ostukäitumist ja isu kurkide järele.
Kurgiskandaal kahandab ka eestlaste kurgiisu
«Kindlasti mõjutasid surmajuhtumid importkurkide ostmist, kuid täpselt selle mõju suurust ei saa hinnata, sest me eemaldasime Hispaania kurgid müügilt,» ütles Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid.
Maxima lasi eelmisel nädalal ajutiselt müügilt kõrvaldatud Hispaania kurkidel teha täiendavaid kontrolle. Tänaseks on analüüside tulemused käes ja teada, et kurkidega on kõik korras. Seetõttu on Hispaania kurgid Maxima lettidel ka tagasi. «Lähipäevad näitavad, kas nende tarbimine taastub, kuid kindlasti eelistavad tarbijad siiski kohalikke kurke,» lisas Erilaid kommentaariks.
Selverites on Hispaania kurkide müük viimase paari nädala jooksul langenud neljandiku võrra. «Võrdlesime ajavahemikke 18.-24. mai ning 25.-31. mai. Eesti kurkide müük jäi kahe nädala võrdluses samaks, Hispaania kurkide müük langes 25 protsendi võrra,» täpsustas poeketi avalike suhete juht Annika Vilu.
Mõlemas poeketis on müügil ka kodumaised kurgid ning nende müük on ilmselt skandaali tõttu tõusuteel. Maxima on kodumaiste kurkide hoogsamale müügile kaasa aidanud ka hinnaalandusega.
«Et klientidel oleks valikut ja kellelgi kurgid ostmata ei jääks, müüme hetkel Luunja kurke kampaaniahinnaga 1,49 eurot kilo, mis on vägagi konkurentsivõimeline hind ja mida ostjad praeguses olukorras ka selgelt eelistavad,» märkis Erilaid.