Päevatoimetaja:
Sander Silm

Jaemüüki kannustasid lisatasud ja allahindlused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Jaekaubanduse müügimahud kasvasid aprillis 8 protsenti
Jaekaubanduse müügimahud kasvasid aprillis 8 protsenti Foto: Laura Oks

Swedbanki makroanalüütiku Annika Paabuti sõnul mõjutas jaemüügimahtude kasvu ühelt poolt esimeses kvartalis kasvanud sissetulekud, mida suurendasid ka kasvanud boonused ja maksutagastused ning teisalt ka aprillis aset leidnud allahindluskampaaniad.

Aastatagusega võrreldes kasvasid jaekaubandusettevõtete müügimahud aprillis 8 protsenti.

«Samas tasub rõhutada, et tarbijahindade jätkuvalt kiire kasv võib kahandada tarbijate ostusoove ning suurendada sääste. Viimane on eelkõige tingitud ettevaatusmotiivist – peamiselt on kasvanud  sundkulutustele kuluvad summad ning majapidamised püüavad tuleviku esmavajaduste katteks säästa,» lisas Paabut.

Kasvanud kindlustunne nii töökoha säilimise osas, mida toetab elavnenud tööturg koos kasvanud vabade töökohtade arvu ja palgaootustega, kui ka aasta alguse suuremad sissetulekud on võimaldanud sooritada aga mitmeid seni edasilükatud oste. Püsikaupade, näiteks kodumasinate ja majatarvete müük kasvas aprillis 13 protsenti.

Samas näitab toidukaupade müük endiselt tagasihoidlikke kasvunumbreid, 2010. aasta aprilliga kasvas toidukaupade müük protsendi jagu.

Paabuti kinnitusel tähendab see, et inimesed on toiduainete valimisel tähelepanelikumad ning on võimalik, et üha enam eelistatakse toiduaineid soetada turgudel või otse talunikelt. «Sellist käitumise muutust tingib aga jätkuv toiduainete hinnatõus, mis meie prognoosi kohaselt peaks aasta teisel poolel aeglustuma.»

Jaemüügi kasv ja eratarbimise taastumine jätkub ka järgnevatel kuudel ning aasta teisel poolel on oodata eratarbimise kasvu kiirenemist. Sellele aitab kaasa jätkuvalt paranev tööturu olukord, mis omakorda suurendab tarbijate kindlustunnet ning nende soovi kulutada.

Tagasi üles