Swedbanki makroanalüütiku Annika Paabuti sõnul mõjutas jaemüügimahtude kasvu ühelt poolt esimeses kvartalis kasvanud sissetulekud, mida suurendasid ka kasvanud boonused ja maksutagastused ning teisalt ka aprillis aset leidnud allahindluskampaaniad.
Jaemüüki kannustasid lisatasud ja allahindlused
Aastatagusega võrreldes kasvasid jaekaubandusettevõtete müügimahud aprillis 8 protsenti.
«Samas tasub rõhutada, et tarbijahindade jätkuvalt kiire kasv võib kahandada tarbijate ostusoove ning suurendada sääste. Viimane on eelkõige tingitud ettevaatusmotiivist – peamiselt on kasvanud sundkulutustele kuluvad summad ning majapidamised püüavad tuleviku esmavajaduste katteks säästa,» lisas Paabut.
Kasvanud kindlustunne nii töökoha säilimise osas, mida toetab elavnenud tööturg koos kasvanud vabade töökohtade arvu ja palgaootustega, kui ka aasta alguse suuremad sissetulekud on võimaldanud sooritada aga mitmeid seni edasilükatud oste. Püsikaupade, näiteks kodumasinate ja majatarvete müük kasvas aprillis 13 protsenti.
Samas näitab toidukaupade müük endiselt tagasihoidlikke kasvunumbreid, 2010. aasta aprilliga kasvas toidukaupade müük protsendi jagu.
Paabuti kinnitusel tähendab see, et inimesed on toiduainete valimisel tähelepanelikumad ning on võimalik, et üha enam eelistatakse toiduaineid soetada turgudel või otse talunikelt. «Sellist käitumise muutust tingib aga jätkuv toiduainete hinnatõus, mis meie prognoosi kohaselt peaks aasta teisel poolel aeglustuma.»
Jaemüügi kasv ja eratarbimise taastumine jätkub ka järgnevatel kuudel ning aasta teisel poolel on oodata eratarbimise kasvu kiirenemist. Sellele aitab kaasa jätkuvalt paranev tööturu olukord, mis omakorda suurendab tarbijate kindlustunnet ning nende soovi kulutada.