Ehkki raudteetransport võib meretranspordist olla tarnekiiruse poolest paremal positsioonil, eelistab Eesti klient enamasti merevedu, kirjutab Äripäev.
Raudtee ei ahvatle Eesti klienti
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteevedude ekspedeerijate sõnul tunnevad kliendid küll huvi eelkõige konteinerite transpordi alternatiivide vastu impordil Hiinast, kuid enamasti tuuakse konteinerid Eestisse siiski meritsi.
DHL Estonia raudteevedude osakonna juhataja Svetlana Šilenoki sõnul on raudteevedu mereveost vähemalt 30 protsenti kallim. Seetõttu sobib see tema sõnul klientidele, kellel on kaupade veol kriitilise tähtsusega tarneaeg, sest raudteetranspordiga on võimalik kaubad tõepoolest kiiremini kohale saada kui meritsi.
Arco Transport ASi raudtee osakonna müügijuht Mihhail Voinov tõi välja ka asjaolu, et mida rohkem hakatakse tooma kaupu Hiinast läbi Venemaa raudteed mööda, seda rohkem kaotavad Eesti ja teised Balti riigid transiitkaupu.