Altia kaalub viinareklaami pärast riigikohtusse minemist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaader kohtuasjani viinud Saaremaa viina teleklipist "Jäälõhkuja"
Kaader kohtuasjani viinud Saaremaa viina teleklipist "Jäälõhkuja" Foto: Youtube

Eesti suuruselt teine alkoholitootja on kogenud kahte kaotust kohtuvaidluses Tarbijakaitseametiga, kes keelas kasutada Saaremaa viina reklaamide juures lauset «võtame mõnuga», sest see kutsub reklaamiseaduse vastaselt üles alkoholi ostma ja tarbima.

Mööduval nädalal leidis Tallinna ringkonnakohus, et kuigi Altia vaidlustas varasema samasisulise kohtuotsuse, on Tarbijakaitseametil siiski õigus, keelates 2009. aasta lõpul lause kasutamist teleklippides ja muudes reklaammaterjalides samaaegselt koos toote esitlemisega.

Altial on alates möödunud kolmapäevast aega 30 päeva, et esitada antud küsimuses kassatsioonikaebus riigikohtule. Ettevõtte juhatuse liige Kritsel Mets ütles E24le, et Altia kaalub praegu kassatsiooni esitamist.

«Tarbijakaitseameti ettekirjutus ja kohtuotsus käsitlevad vaid ühte konkreetset reklaami, mitte reklaamlause «Vötame mönuga!» kasutamist üldisemalt,» viitas Mets paar aastat tagasi teleetris jooksnud Saaremaa viina teleklipile «Jäälõhkuja», mille peale Tarbijakaitseamet reageeris ettekirjutisega.

«Altia hinnangul on Tarbijakaitseameti vaidlusaluses ettekirjutuses kirjeldatud reklaam alkoholireklaamide üldist praktikat arvestades tavapärane ja kooskõlas seadusega. Reklaam ei sisalda otsest üleskutset osta või tarbida reklaamitavat toodet,» avab Mets võimaliku kassatsioonikaebuse esitamise loogikat ettevõtte vaatenurgast nähtuna.

Tarbijakaitseamet näitas oma ettekirjutises, et eesti keeles tähendab «viina võtma» sama, mis «viina jooma». Seega on reklaamlause puhul tegu reklaamiseaduse paragrahvis 28 punktis 3 lõige 1 sätestatu rikkumisega, kuna see seadusepügal mis ei luba reklaamis otseselt alkoholi ostmisele ja tarbimisele üles kutsuda.

Metsa sõnul on reklaamlause «vötame mönuga!» kasutusel olnud juba 1999. aastast ja seda lauset sisaldavaid alkohoolse toote reklaame pole Tarbijakaitseamet varasemalt pidanud otseseks üleskutseks osta või tarbida alkoholi.

«Miks Tarbijakaitseamet on ligemale 10 aastat hiljem pidanud vajalikuks oma seisukohta muuta, ei ole teada,» ütles Mets.

E24 käsutuses olevast ringkonnakohtu otsuse motiveerivast osast selgub, et Tarbijakaitseamet ei pea oma ettekirjutiste sisu ja vastavust reklaamiseadusele ettekirjutise saanutele põhjendama.

Veel ütles Altia juhatuse liige Kristel Mets, et seadusevastaseks kuulutatud reklaamlause asemel uue võtmine sõltub sellest, kas ettevõte otsustab kassatsioonkaebuse esitada või mitte.

Praegu on kõnealuse viinasarja uudistoote reklaamis ettevõtte kodulehel kasutatud sõna «mönuga».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles