Päevatoimetaja:
Sander Silm

Viinatootja Altia reklaam jäi ka teise astme kohtus ebaseaduslikuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Pildil kohtuvaidluse põhjustanud viinasort
Pildil kohtuvaidluse põhjustanud viinasort Foto: Elmo Riig / Sakala

Üleeile lükkas Tallinna ringkonnakohus tagasi Altia apellatsiooni Saaremaa viina reklaamlause «Vötame mönuga» asjus.

Mullu suvel leidis Tallinna halduskohus, et tarbijakaitseameti ettekirjutus 2009. aasta lõpust keelata Altial nimetatud reklaamlause kasutamine, on õige. Altia ei olnud selle kohtuotsusega siis nõus ja kaebas selle edasi ringkonnakohtusse, mis jõudis nüüd samale seisukohale kui halduskohus.

Tarbijakaitseamet viitas oma ettekirjutuses reklaamiseadusele, mis sätestab, et alkoholi reklaam ei tohi sisaldada otsest üleskutset alkoholi osta või tarbida. Tarbijakaitseamet näitas oma ettekirjutuses, et eesti keeles seostub väljend «viina võtma» otseselt viina joomisega, seega on tegu reklaamiseaduse paragrahvi 28 punkti 3 lõige 1 rikkumisega.

Altia juhatuse liige Kristel Mets ütles täna, et Altia kommenteerib värske kohtuotsusega seonduvat esmaspäeval. Pärast kohtuotsuse väljakuulutamist üleeile hakkas Altial tiksuma 30-päevane periood, mille jooksul saab otsuse edasi kaevata kolmanda astme kohtusse ehk riigikohtusse.

Kui Altia selle aja jooksul edasi ei kaeba, kohtuotsus jõustub. Kui kohtuotsus on jõustunud, saab sellega tutvuda veebiküljel kohus.ee. Seal võetakse üksipulgi lahti kohtuvaidluse osapoolte argumendid.

Altia võttis kõnealuse reklaamlause kasutusele 1999. aastal.

Tagasi üles