Landrat lisas, et nende eesmärgiks on kõigi seniste liinide jätkamine. Ennetavaid liinide sulgemisplaane neil ei ole.
Maanteeameti sõnul on käesoleval aastal ennetähtaegselt kehtetuks tunnistatud juba 20 liiniluba, möödunud aasta teisel poolaastal aga 25 liiniluba. Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson ütles, et liinide sulgemise põhjusena tuuakse enamasti välja tihedat konkurentsi ning bussifirma bussivõrgu restruktureerimist.
Ministeerium: liinide sulgemine on tavapärane
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete juhi Rasmus Ruuda sõnul on tal kahju, et reisijad pole Viljandi-Valmiera liini sedavõrd omaks võtnud, et selle opereerimine oleks majanduslikult tasuv. Samas ei tasu liiniveo lõpetamise süüdlaseks pidada tasuta ühistransporti, kuna «liinide sulgemine on tavapärane protsess, mis on toimunud nii enne tasuta ühistranspordi tulekut ning toimub ka edaspidi».
Ruuda selgitas, et tasuta ühistransport avaldab kommertsliinidele negatiivset mõju üksnes juhul, kui liinid on reisija jaoks asendatavad. Antud juhul aga ajaliselt lähestikku asuvat avalikku bussiliini Viljandi-Valmiera liinil ei ole, lisas minister. Seetõttu võib eeldada, et põhjus ei saa üksnes tasuta bussisõidus olla.
«Lisaks enne liini sulgemist on alati võimalus ning soovitus pöörduda kohaliku ühistranspordi korraldaja, antud juhul Viljandimaa ühistranspordikeskuse poole, et kattuvatel aegadel väljuvate liinide aegu muuta. Nii on võimalik vähendada avalike liinide mõju kommertsliiklusele ning parandada ka teenuse kättesaadavust reisijate jaoks,» märkis Ruuda.
Tasuta ühistransport
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas tänavu aprilli lõpus piletihinnamääruse, mis võimaldab juulist maakondlikel bussiliinidel endiselt senises määras piletit küsida, kuid ka tasuta transporti pakkuda.
Kui kohalikud ühistranspordikeskused maakondlikus bussiliikluses juulist piletihindu ei langeta, näiteks nullini, siis nad tõenäoliselt jäävad vähemalt osaliselt ilma riigieelarves ette nähtud maakondliku ühistranspordi lisarahastusest.
Praeguse seisuga kehtib alates 1. juulist nulleurone maakonna bussiliini pilet Valgamaal, Viljandimaal, Võrumaal, Põlvamaal, Järvamaal, Jõgevamaal, Tartumaal, Ida-Virumaal, Hiiumaal, Saaremaal ja MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse poolt korraldavatel liinidel Läänemaal.