Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: kõrgkoolid toetavad eestikeelse õppe säilimist (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tudengid.
Tudengid. Foto: Craig Robinson / PantherMedia / Craig Robinson

Tänasel kõrgkoolide õppekeelsuse uuringu esitlusel selgitati, et Eesti avalik-õiguslikud ülikoolid toetavad emakeelse õppe säilimist ning otsivad võimalusi leida tasakaal rahvusvahelistumise ja eestikeelse õppe säilitamise vahel. 

Haridus- ja Teadusministeeriumi keeleosakonna juhataja Piret Kärtneri sõnul annab uuring olulist tagasisidet kõrghariduse keelsuse kohta, mis aitab meil riigina paremini vastata kaasaegse ja muutuva maailma väljakutsetele. «Prorektorite ja õppejõudude seas läbi viidud uuring kaardistab eri õppekeeltega seotud kitsaskohti ning annab soovitusi edasisteks tegevusteks,» selgitas Kärtner. Lisaks selgus, et sarnaselt Eestile otsib kogu Euroopa võimalusi rahvusvahelistumist ja rahvuskeele säilimist kõrghariduses tasakaalus hoida.

Viimase kümne aasta jooksul on ingliskeelne õpe kasvanud just teisel õppeastmel ning eri õppekavagruppides erinevalt. Analüüsist selgub, et ingliskeelse õppe laienemine on tingitud nii üliõpilaste vähenemisest, soovist parandada õpetamise kvaliteeti kui ka tasuta eestikeelsele kõrgharidusele üleminekust. Ingliskeelse õppe mahu kasvu tulemusena on märkimisväärselt kasvanud ka välistudengite arv.

Lisaks leitakse uuringus, et peaksime riigina olema avatud nii välisüliõpilastele kui ka –õppejõududele. Eesti tööturg vajab igast rahvusest hea eesti ja võõrkeelteoskusega haritud inimesi - seeläbi muutub ka Eesti majandust konkurentsivõimelisemaks. Ühiskonnas hakkamasaamiseks ja tööturul osalemiseks peab välisüliõpilastel  olema tagatud eesti keele õppimise võimalus ja eestikeelsetele üliõpilastele hea võõrkeelte oskus.

Uuring valmis Haridus- ja Teadusministeeriumi tellimusel Rakendusuuringute Keskuse CentAR poolt. Intervjuud viidi läbi 2018. aasta märtsis. Uuringuga saab tutvuda Haridus- ja Teadusministeeriumi kodulehel.

Tagasi üles