36 aastaga, mil ta ettevõtet juhtis, tegi Schultz Seattle’is asuvast kuue kohvikuga röstimisfirmast maailma suurima kohvikuketi, millel on 77 riigis üle 28 000 kohviku.
Esmaspäeva hilisõhtul (meie aja järgi) töötajatele saadetud memos vihjas miljardär, et võib minna avalikku teenistusse, mis süvendas kuuldusi, et tal on kavatsus pürgida Ameerika Ühendriikide presidendi toolile.
«Ma mõtlesin mitme valiku üle, alustades filantroopia ja lõpetades avaliku sektoriga, kuid praegu olen kaugel teadmisest, mida tulevik tuua võib,» kirjutas Schultz memos.
Demokraatidel ei ole veel 2020. aasta presidendivalimisteks kandidaati, mistõttu liiguvad kuulujutud vähemalt tosinkonna nime kohta. Donald Trumpi edu valguses on räägitud võimalku kandidaadina mitmest ärikuulsusest, nagu telestaar Oprah Winfrey, investor Marc Cuban ja Howard Schultz.
Ehkki Starbucks ise on juba peaaegu poole sajandi vanune, on praegune kohvikukett see, mis ta on, just tänu Schultzile.
30. märtsil 1971 avasid inglise keele õpetaja Jerry Baldwin ja ajalooõpetaja Zev Siegl ning kirjanik Gordon Bowker Seattle’is esimese kohviku, mis sai Herman Melville’i romaani «Moby Dick» ühe tegelaskuju järgi nimeks Starbucks.
Schultz ise sattus Starbucksi turundusjuhiks 1982. aastal, kui ettevõte oli just avamas oma neljandat kohvikut. Ent ta lahkus sealt peagi, sest ei suutnud tollastele omanikele maha müüa oma arusaama kohvikuketist. Inspireerituna Itaalia kohvikukultuurist tahtis tema müüa espressot, toonased omanikud aga mitte.
1986. aastal lahkus ta Starbucksist, et luua oma kohvik, millele pani nimeks Il Giornale. Mõni aasta hiljem, 1987, ostis ta Starbucksi asutajatelt välja ning hakkas üles ehitama brändi, mis levis alguses üle Ameerika Ühendriikide, hiljem üle kogu maailma.