Päevatoimetaja:
Sander Silm

SmartLynxi lennuki rike jättis Eesti turistid Kreetal teadmatusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti reisikorraldajad saavad tšarterlendudeks kasutada vaid SmartLynx Airlinesi lennukeid, sest see on ainus Eestis tegutsev lennufirma, mis ei tegele liinilendudega.
Eesti reisikorraldajad saavad tšarterlendudeks kasutada vaid SmartLynx Airlinesi lennukeid, sest see on ainus Eestis tegutsev lennufirma, mis ei tegele liinilendudega. Foto: Sille Annuk / Artur Kuusi montaaž

Läti lennufirmal SmartLynx on taas reisijate veoga probleeme, täna jäid Eesti turistid hätta Kreeta saarel.

Murelik eestlane kirjutas Postimehele Kreetalt, et Eesti turistid ei saa tagasi koju. «Smartlynx taas tehnilistes raskustes. Solgutakse inimesi mööda lennujaama. Juba peaaegu 3h inimesed on teadmatuses.»

Teine Kreetal lõksus olev turist kirjutas kella 00.40 paiku, et nad on endiselt Heraklioni lennujaamas. «Novatours on meist lahti öelnud. Lennujaamas lubatakse infot anda iga tunni järel. Kahjuks pole me saanud sealt infokildugi. Lapsed magavad plekist pinkidel ja mustadel põrandatel. Oleme hullemad põgenikud, kui need, kes üle mere tulevad…,» kirjutas ahastav turist.

Tallinna lennujaama kodulehel on Kreetalt saabuva lennu MYX 510 saabumisajaks märgitud kell 00.00, kuid lisainfona on juurde märgitud vaid, et lennuk hilineb.

Lennujaama infotöötaja sõnul oli sama lennuk juba Tallinnast Kreetale startinud tund aega hiljem. Millal lennuk Tallinna jõuda võiks, ei osanud infotöötaja öelda.

Möödunud aasta juunist kuni tänavu maikuu lõpuni ehk viimase 12 kuu jooksul on Novatoursi kaudu SmartLynxiga Tallinna lennujaamast soojamaareisidele startinud Eesti elanikud esitanud tarbijakaitseametile 142 kaebust, kõigil juhtudel üks põhjus: üle kolme tunni hilinenud lend – alates sellest ajast tekib reisijal õigus küsida lennufirmalt kompensatsiooni.

Tagasi üles