Talvik pärib Simsonilt aru: miks ei klapi Rail Balticu tasuvusanalüüsid?

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artur Talvik.
Artur Talvik. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Parteitu riigikogu Vabaerakonna fraktsiooni liige Artur Talvik pärib majandus- ja taristuminister Kadri Simsonilt aru Rail Balticu tasuvusanalüüside erinevuse kohta.

Talvik viitab kirjalikus pöördumises erinevustele Eesti, Läti ja Leedu valitsuste Rail Balticu ratifitseerimise seaduse seletuskirjas väljatoodud sotsio-ökonoomilises kasus ja logistikafirma Aecom koostatud tasuvusuuringu tulemustes.

«Miks ei lange Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse seletuskirjas esitatud arvud kokku avaldatud Aecomi aruandes esitatud arvudega? Palun esitage 2015. aastal tapsustatud Aecomi uuringu tulemused, mis on seletuskirja järgi Rail Balticu rajamisega seonduvate otsuste ja rahastuskokkulepete aluseks,» seisab Talviku pöördumises Simsonile.

Aecom tegi Rail Balticu tasuvusuuringu 2011. aastal ning EY 2017. aastal, kuigi mõlema uuringu kohaselt on projekt eraldiseisvalt kahjumlik ning sotsiaal-ökonoomilisi tegureid arvesse võttes kasumlik, siis erines uuringute kohaselt Rail Balticu projekti tasuvus märkimisväärselt: Aecomi uuringu kohaselt on projekt 1,37 miljardi euroga plussis ning EY uuringu kohaselt 879 miljoni euroga plussis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles