Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

Top 10: maailma kõige väärtuslikumatest brändidest kaks on nüüd pärit Hiinast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alibaba juht Jack Ma.
Alibaba juht Jack Ma. Foto: Gideon Markowicz / imago/Xinhua

Kõige uusimas BrandZ Top 100 maailma väärtuslikeimate brändide esikümnes kuulub nüüdsest kaks kohta ka Hiinast pärit ettevõtetele.

Staarärimehe mainega Jack Ma juhitud Alibaba maandus nimekirjas üheksandale kohale - selle brändi väärtuseks loetakse 113 miljardit dollarit. E-kaubandushiiglase bränd viimase aastaga väärtuselt ligemale kahekordistunud, sest ettevõte on laienenud sellistesse sektoritesse nagu mobiilimaksed ja pilvesüsteemid, kirjutab CNN.

Hiina tehnkahiid Tencent kuulus BrandZ edetabeli esikümnesse ka eelmisel aastal ja hoiab praegu viiendat kohta, jäädes alla ainult Google'ile, Apple'ile, Amazonile ja Microsoftile. Küll aga on Tencenti bränd väärtuslikum, kui näiteks Facebooki oma, mis seisab kuuendal kohal. Tencenti brändi väärtuseks loetakse 179 miljardit dollarit. Võrreldes eelmise aastaga on tegu 65-protsendilise kasvuga.

Tencent tegeleb peamiselt veebipõhiste mängude, veebimaksete ja mobiilirakenduste arendamisega. Ettevõtte turu kapitalisatsioon on 490 miljardit dollarit, muutes selle väärtuslikumaks, kui USA kõige väärtuslikum pank JPMorgan Chase.

Kümme maailma kõige väärtuslikumat brändi:

  1. Google
  2. Apple
  3. Amazon
  4. Microsoft
  5. Tencent
  6. Facebook
  7. Visa
  8. McDonald's
  9. Alibaba
  10. AT&T


 

Tagasi üles