«Suurepärane uudis. AirBalticul läheb hästi ja usk tulevikku on kindel. AirBalticu tegevjuht Martin Gauss pikendas hiljuti oma lepingut, mis kinnitab selget usku valitud strateegiasse ning tulevikuperspektiividesse,» oli Hololei esimene reaktsioon tänasele airBalticu teatele minna 2025. aastaks üle Bombardier CS300 tüüpi lennukitele ning kasvatada tänast 31 lennukist koosnevat lennukiparki kuni 80 lennumasinani.
«Regiooni jaoks on see samuti väga hea uudis, kuna ühendatavus suureneb ning airBalticu positiivne areng on regiooni huvides,» lisas eestlasest peadirektoraadi juht.
Ühtlasi märkis Hololei, et valitud lennukitüüp, Bombardier CS300 on väga hea ja efektiivne lennuk. Ka kiitis ta lätlaste lennufirma otsust minna üle ühele lennukitüübile, kuna see aitab oluliselt kulusid kokku hoida. Küll aga täpsustas Hololei, et hiljuti läks Bombardieri C-seeria toomine hoopis Airbusi alla. «Seetõttu võib täna selles kontekstis pigem juba Airbusist rääkida,» ütles ta.
Kuigi Hololei ei soovinud anda hinnangut sellele, kas airBaltic võis saada muidu 5,05 miljardit eurot väärt olevad esimesed 50 lennukit, mille peale on praegu leping sõlmitud, turuhinnast oluliselt odavamalt, märkis ta, et airBaltic on olnud selle lennukitüübi n-ö launch customer (käivitada aitav klient – e.k). Lennufirma näiteks esitles seda lennukitüüpi veebruaris Singapuris toimunud lennundus-show’l.
Lennukipargi suurendamise uudise asemel oodati airBalticult täna pigem uut infot võimalike uute omanike või investorite kohta, kuid seda ei tulnud. Hololei selgitas, et strateegilise investori leidmine ei ole kunagi lihtne, kuna seda võib pidurdada ka Euroopa Liidu nõue, mis eeldab, et mitte-EL investor ei tohi omada üle 49 protsendi lennuettevõttest ning ettevõtte efektiivne kontroll peab olema EL-päritolu investorite kontrolli alla.