Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nordica juht airBalticu lennukiostust: on üpris ilmne, et selline kogus lennumasinaid Baltikumi ei mahu (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nordica kasumisse viinud juhatuse esimees Jaan Tamm.
Nordica kasumisse viinud juhatuse esimees Jaan Tamm. Foto: Eero Vabamägi

Eesti rahvusliku lennufirma Nordica juhi Jaan Tamme sõnul tähendab tänane airBalticu teade suurendada oma lennukiparki aastaks 2025 pea kolmekordselt seda, et lätlased hakkavad nüüd võistlema suurte odavlennufirmadega. Ka märgib ta, et ettevõte peab leidma nendele lennukitele muu kasutuse, sest Balti riikides elab liiga vähe inimesi, et puhtalt neid teenindada.

«AirBalticu tänane teade keskenduda edaspidi 150-kohalistele Bombardier CS300-tüüpi lennukitele ja soetada kuni 60 uut vastavat lennukit on kindlasti muljetavaldav,» rääkis kaks ja pool aastat tegutsenud Eesti rahvusliku lennufirma Nordica juht Jaan Tamm tänase airBalticu uudise peale.

Tamm märkis, et lennuki tüübi valik ja nende kogus viitab sellele, et lõunanaabrite lennufirma liigub suuremahulisele veoturule, kus ootavad ees odavlennufirmad nagu Norwegian, Ryanair, Wizzair, EasyJet jpt. «See ei saa kindlasti olema lihtne, kuid soovin neile edu,» lausus Nordica juht.

Küll aga ütles ta, et Nordica jaoks on tegemist toreda uudise ja arenguga, kuna nende lähiregiooni konkurent on keskendumas neist erinevale turusektorile, mis annab neile võimaluse oma tegevussuunal – regionaalsete lennukitega opereerimisel – veelgi tugevamaks muutuda.

«Oleks ju väga tore, kui Baltikumis tegutseks nii üks tugev odavlennufirma ja teine tugev regionaallende pakkuv ettevõte,» lausus Tamm. Ühtlasi ütles ta, et lennukeid ostavad lennufirmadele üldjuhul siiski liisingufirmad. «Planeeritava tehingu mahu ja lennukite arvu kõrval huvitaks mind lennuettevõtte juhina rohkem see pool, millist äri nende lennukitega tegema hakatakse,» sõnas Nordica juht.

Ta märkis, et on üpris ilmne, et selline kogus lennumasinaid Balti regiooni ei mahu. «Selleks, et taoline investeering rakendust leiaks ja end ära tasuks, elab siin liiga vähe inimesi,» põhjendas Tamm.

Lätlaste lennufirma airBaltic, mis kuulub 80 protsendi ulatuses Läti riigile ja 20 protsendi ulatuses erainvestorile, andis täna Riias teada, et läheb aastaks 2025 üle ainult ühte tüüpi, Bombardier CS300 lennukitele ning suurendab oma senist 31 lennukist koosnevat lennukiparki kuni 80 lennukini.

Täna avalikustas airBaltic Kanada lennukitootja Bombardieriga sõlmitava lepingu kuni 60 Bombardier CS300 lennuki tarneks. Enne seda oli Läti lennufirma tellinud juba 20 seda tüüpi lennukit, millest kaheksa on ta ka juba kätte saanud.

Selle sammuga saab airBalticust suurim Bombardieri lennukipargiga lennufirma Euroopas ja suuruselt teine maailmas.

Tagasi üles