Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Galerii: Filipiinid plaanivad 14 miljardiga uut saastevaba megalinna (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Filipiini Vabariik on võtnud plaani rajada tulevikus 14 miljardi dollari eest täiesti uus linn, mis peaks leevendama riigi õhusaaste- ja keskkonnaprobleeme. 

Vaikse ookeani lääneosas asuva Filipiinide pealinn Manila on tuntud tohutute ummikute poolest. Manilat on nimetatud isegi kõige halvema liiklusega linnaks terves maailmas. Kuna linn on autodest pungil, on sealne õhk väga saastunud ja probleem aina süveneb. 

Seetõttu näevadki Filipiinid ühe lahendusena täiesti uue linna rajamist, vahendab Business Insider. New Clarki nime kandev uus linnaprojekt läheks esialgsete arvutuste kohaselt maksma umbes 14 miljardit eurot. 

Eesmärk on linnas kasutada droone, isesõitvaid autosid ning teisi uusi tehnoloogiaid, mis vähendavad hoonete ja rajatiste vee ning energiakasutust. Plaan on luua väga keskkonnasõbralik roheline linn.

Idee kohasel kerkiks New Clark umbes 120 kilomeetrit Manilast väljapoole. Linna suurus võiks olla umbes 194 ruutkilomeetrit (suurem kui Manhattan) ja seal hakkab elama ligikaudu 2 miljonit inimest. 

New Clark jaotatakse viieks linnaosaks, kõik oma spetsiifilise funktsiooniga: valitsus ja juhtimine, äri ja kaubandus, haridus, põllumajandus- ja taimekasvatus ning vaba aeg ja meelelahutus. 

Kuigi linna täpne planeering pole veel paigas, peab see olema võimalikult keskkonnasõbralik, mis suudaks samal ajal vastu pidada tormidele ja teistele looduskatastroofidele. 

Ehitus võiks Filipiinide arvates pihta hakata aastal 2022. Kuna projekt on hiiglaslik, peab raha tulema nii era- kui avaliku sektori käest. 

Filipiini Vabariik on saareriik, mis asub 7107 saarest koosneval saarestikul troopikas Vaikse ookeani lääneosas umbes 1000 km kaugusel Euraasia mandrist. Filipiinidel elab umbes 100 miljonit inimest. 

Tagasi üles