Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Värske uuring: millised on eestlaste lemmikbrändid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kalevi kommid.
Kalevi kommid. Foto: Postimees / PM/SCANPIX BALTICS

Kantar Emori tänavu aprillis tehtud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhib jätkuvalt Kalev. Teisele kohale on tõusnud YouTube ning üsna ligilähedase eelistajate osakaaluga mahuvad esikümnesse veel ERR, Selver, Google, Swedbank, Farmi, Telia, Maxima ja Facebook.

«Kalev on edetabeli tipus püsinud kõigil aastatel, mil Kantar Emor on sarnasel metoodikal põhinevat uuringut teinud ehk alates 2009. aastast,» sõnas Emori uuringuekspert Katrin Männaste.

«Kui kahel eelnenud aastal tuli Kalevil esikohta sisuliselt Google’iga jagada (nende meeldivushinnang oli ligilähedane), siis nüüd on Google edetabelis mõnevõrra langenud. Edetabeli eesotsas, 25 meeldivaima brändi seas on aga jätkuvalt kõige enam nii nimetatud digimeedia ja -meelelahutuse brände, neist kõrgeimale positsioonile jõudnud YouTube toetub eeskätt suurele populaarsusele noorte meeste seas,» selgitas uuringu tulemusi Männaste.

Toidubrände on eksperdi sõnul viimasel paaril-kolmel aastal jõudnud edetabelisse varasemast vähem. Aastatagusega võrreldes on aga olulisema positsioonitõusu läbi teinud Farmi. Teistest esikümne brändidest saab suuremaks tõusjaks lugeda veel Maximat.

Esikümnest langesid välja Gmail, Skype, SEB ja ETV. Viimase puhul mõjutas langust ERRi kui katusbrändi lisamine brändinimekirja – ERR jõudis edetabelis kõrgele kolmandale kohale.

«Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 157 nimetuse ja logo seast,» lausus Männaste, lisades, et nimekirja aluseks on Kantar Emori eri brändiuuringutest saadud kogemus.

«Uuringu alguses kaardistame igal aastal meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et järgmises uuringulaines oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1016 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat,» selgitas uuringuekspert. 

Tagasi üles