Pole paha: iga neljas Eesti blogija teenib selle pealt rahalist tulu (1)

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Andriy Popov / PantherMedia / Andriy Popov

Ehkki blogisid peetakse paljuski enda rõõmuks, teenib blogi pidamisega iga neljas ka rahalist tulu. Viimase kolme aastaga on raha teenivate blogijate hulk kasvanud enam kui kaks korda.

Raha teenivate blogijate hüppelist kasvu selgitab Kommunikatsioonibüroo JLP läbi viidud Blogibaromeetri uuringu andmeil ka sagedasem koostöö ettevõtetega. Kui veel 2014. aastal oli oluliselt vähem neid blogijaid, kellega mõni ettevõte oli omal initsiatiivil kontakti otsinud, siis 2017. aastal on selline kogemus olemas juba kahel blogijal kolmest. Vaid viiendik blogijatest kinnitab, et ettevõtted pole nendega kunagi ühendust võtnud. Uuringu andmeil on oluliselt kasvanud ka nende blogijate osakaal, kes soovivad seda teha enda põhitööna.

Kommunikatsioonibüroo JLP konsultandi ja uuringu projektijuhi Maie-Liisa Sildniku sõnul ei ole ettevõtete ja blogijate koostöö raugemist lähiaastatel märgata. Pigem vastupidi. «Tänu sisuturunduslikule koostööle on piirid blogi sisu ja reklaami vahel oluliselt hägustunud. Võrreldes traditsiooniliste reklaamilahendustega on blogid jälgijate jaoks usaldusväärsemad ja personaalsemad kanalid, kus usalduskrediit kandub poolautomaatselt üle ka toodetele ja teenustele, millest blogija oma postitustes räägib,» lausus Sildnik.

Esimest korda kaardistati Blogibaromeetri uuringuga ka Eesti videoblogijad, kes on viimase kahe aasta jooksul kiireima kasvuga blogijate grupp. Ehkki muu maailmaga võrreldes on videoblogimine Eestis veel lapsekingades, teevad juba Eestis ettevõtted üha meelsamini nendega koostööd. Kui klassikalise veebiblogimisega teenib tulu 25 protsenti blogijatest, on neid videoblogijate seas 61 protsenti.

Lihtsamate videoklippide tegemiseks pole tänapäeval erilist tehnikat ega monteerimisoskust enam vaja – piisab ka nutitelefonist. Sildniku sõnul ei ole see aga märk veebiblogimise väljasuremisest. «Veebiblogijad pole videoblogijate kõrval mitte kuhugi kadunud – blogijate arv ületab Eestis endiselt mäekõrguselt vlogijate arvu. Küll on videoformaat osaliselt ka blogijate tööriistakasti jõudnud,» sõnas uuringu projektijuht. Uuringust selgus ka see, et videoblogimine on populaarseim noorte seas ning nende hulgas on mehi proportsionaalselt rohkem.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles