Ränksoni sõnul töötab nende ettevõte igapäev selle nimel, et Eesti põllud oleksid viljakad, loomad terved ja meie lapselapsed sööksid kodumaist tervislikku toitu. «Tootesortimendi valikud teeme kaalutletult ja teadlikult partnerite seast üle maailma, pidades silmas võimalikult väikest ökoloogilist jalajälge, jätkusuutlikkust ja sobivust meie loomadele ja kliimasse,» märkis ta.
Vastutustundlik tarbimine kui tark tarbimine
Vastutustundlik tarbimine tarbijakaitseameti vaatest on eelkõige tark tarbimine ehk enne tehinguid sõlmides mõtleks tarbija läbi oma vajadused, ent ka õigused ja kohustused. «Koondina võiks sellist tarbijat nimetada targaks tarbijaks, kes enne ostuotsuse tegemist mõtleb, kas talle seda teenust või kaupa üldse on vaja; teab nõkse, millega teda tahetakse mõjutada; teeb enne ostu sooritamist eeltööd, st võrdleb hindasid ja ostutingimusi; uurib täpsemalt, kes on müüja, milline on see kaup või teenus ja selle kasutamise tingimused ning milliseid rahalisi kohustusi see talle kaasa toob,» kirjeldas tarbijakaitseameti kommunikatsioonijuht Pille Kalda.
Kalda sõnul on tarbijate teadlikkuse tõstmine on oluline seetõttu, et inimestest saavad tarbijad juba üsna noores eas ning tarbimisest reeglina pääsu ei ole. «Kaubad ja teenused ümbritsevad meid kõikjal. Seega on oluline, et tarbimisotsused tehtaks läbimõeldult ja vältimaks hilisemaid kahetsusi, vaidlusi või hoopiski rahalisi raskusi, millesse üle oma võimete elav tarbija sattuda võib,» märkis Kalda.
Tarbijakaitseametisse jõuab üsna palju vaidlusi, mil tarbijal on vaja nõu näiteks olukorras, kui läbimõtlematult tehtud ostust taganeda ei saa või toode/teenus ei vasta tarbija ootustele oma omaduste poolest või on ostetud kaup tundmatult müüjalt ebausaldusväärselt müüjalt või sootuks eraisikult. «Tasub mainimist, et eraisikute vahelisi tehinguid tarbijakaitseseadus ei reguleeri ja seega ei saa nende puhul ka tarbijakaitseamet aidata. Kui eraisikud omavahel kokkuleppele ei saa, siis tuleb vaielda kohtus,» hoiatas Kalda.