Plokiahela-põhised ärimudelid seisavad siiski silmitsi paljude küsimuste ja probleemidega. Näiteks on endiselt teadmata, kellele langeb tehingu ebaõnnestumisel vastutus, kuna plokiahel elimineerib vahendajad ja seega ka vastutajad. Plokiahela mainet kahjustab ka ekstreemselt kõikuv Bitcoin, mida sageli ka meedias kajastatakse. Regulatsioonid vajavad märkimisväärset läbivaatamist ja uuendamist. Ometi toovad uued väljakutsed endaga kaasa uusi ärivõimalusi.
Kindlakskujunenud ja uute turul osalejate eesmärgid on vastuolulised: juurdunud pakkujad kaitsevad oma positsiooni turul, samal ajal kui idufirmad üritavad neid välja tõrjuda. Siiski peavad mõlemad pooled energeetikasektoris toimuvate muutustega kohanduma ja väärtuse loomiseks tekkivaid võimalusi ära kasutama.
Tarbijatest saavad tootvad tarbijad. See muutus loob tohutu potentsiaali äritegevusteks, mis aitavad tarbijatel selle ülemineku läbida (näiteks päikesepaneelide ja –patareide müük, nende varade rahastamine ja seadmete hooldus, energiavoogusid optimeerivad rakendused, tarbimist puudutavate andmete edasimüük, elektrisõidukid jne).
Füüsilise ja elektrivõrgu kõrvale on tekkimas mõjukas teabevõrk. Infovahetuse ja –hoiustamise juures küberturvalisuse ja ladususe tagamine saab olema võtmetähtsusega. Võrgu füüsilise turvalisuse tagamine saab elektri genereerimise hajutatuse tõttu mõistagi olema kriitilise tähtsusega.
Koostöö kindlakskujunenud teenusepakkujate, idufirmade ja energeetika- ning teiste tööstusharude ettevõtete vahel on loomas huvitavaid ärimudeleid. Juurdunud teenusepakkujad kindlustavad ligipääsu turule samal ajal kui idufirmad panustavad oma loovuse ja tehnoloogilise asjatundlikkusega. Näiteks viis koostöö ZF-i (autotööstus), UBS-i (finants) ja IBM-i (IT) vahel elektrisõidukile mõeldud Car eWallet’i loomiseni, eesmärgiga täita kõik elektrisõiduki kasutuselevõtuga seotud vajadused laadimisest ja energia hoiustamisest kuni tee- ja parkimismaksude tasumiseni.
Läbimõeldud ja tihe koostöö regulaatoritega aitab kujundada energiasektori tulevikku uute turule sisenejate (ja loodetavasti ka tootvate tarbijate) jaoks kasulikus suunas.
Tuleviku osas saame kindlad olla ainult selles, et me ei tea, mis tulevik toob. Seega on uute initsiatiivide lansseerimisel oluline lähtuda mantrast: Katseta, Ebaõnnestu, Korda, Õnnestu.