IKEA väikevend ihkab laieneda maailma suurimaks jaemüüjaks (1)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
JYSKi peakorterisse sisenedes vaatab vastu suur pannoo asutaja ja omaniku Lars Larseni fotoga
JYSKi peakorterisse sisenedes vaatab vastu suur pannoo asutaja ja omaniku Lars Larseni fotoga Foto: Tõnis Oja

Ehkki Taani kodusisustuse jaemüügikett JYSK ei pea IKEAt oma otseseks konkurendiks, kõlas Rootsi tuntuima jaekontserni nimi Taani väikevenna juhtide ja omaniku suust mitu korda.

«IKEA tahab olla väga suur, JYSK soovib olla igal pool,» ütles Pedersen. «Inimesed võib olla ei taha sõita viis tundi oma mööbli järele,» lisas ta.

JYSKi ambitsioonid on kolossaalsed. Käibe järgi on ettevõte suuruselt neljas jaemüüja Euroopas, eesmärk on aga saada kõige suurema poodide arvuga jaekett maailmas. Euroopa suurim jaemüügikett ongi IKEA, mille eelmise aasta käive oli 22,6 miljardit eurot, JYSKi eelmise aasta käive oli 3,4 miljardit eurot. Poodide arvu järgi on aga olukord vastupidine – IKEA-l on kokku 282 mööblikaubamaja, JYSKil tervelt 2500 poodi.

Tagasi üles