Helsingi-Tallinna tunnel: viin on juba olemas, küll tuleb ka kõik muu (10)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peter Vesterbacka tänavu jaanuaris tunneliehitust tutvustamas.
Peter Vesterbacka tänavu jaanuaris tunneliehitust tutvustamas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kui veel kümmekond aastat ei tahtnud peale mõne Soome entusiasti Helsingi-Tallinna tunnelist kuulda mitte keegi, siis nüüd on tekkinud selle rajamisele kaks konkureerivat konsortsiumi – kahe riigi valitsuse ja pealinna moodustatud FinEst Link Project ja varem mobiilimängu «Vihased linnud» (Angry Birds) turundajana tuntuks saanud Peter Vesterbacka.

Hoolimata kahest konkureerivast projektist kahte tunnelit siiski ei tule. Praegu ei oska ilmselt keegi öelda, kumb projektist osutub edukaks, aga projekti realiseerumise tõenäosus on üsna suur, sest huvi selle rajamise vastu on suur ning erinevalt Rail Balticust ei ärgitata (vähemalt esialgu) kedagi tunneli vastu ka protestima.

Juba praegu toimub Helsingi ja Tallinna lahe vahel tihe laevaliiklus. Eelmisel aastal liikus kahe pealinna vahel üheksa miljonit laevareisijat. FinEst Linki analüüsi kohaselt kasvab aastaks 2050 reisijate arv ilma tunnelita 14 miljonini, tunneli valmimise puhul 23 miljoni reisijani – neist 12,5 miljonit reisijat tunneli kaudu ja 10,5 miljonit laevadel.

Kommentaarid (10)
Copy
Tagasi üles