«Lennujuhi amet ei ole näiteks IT, juura või majandussektori ametite kõrval eriti tuntud. Ekslikult arvatakse ka, et tööle asumiseks on tarvis eelnevalt pikalt lennundusega seotud olla. Tegelikult toimub lennujuhtide väljaõpe kuni kaheksa kuu jooksul, millele järgneb praktika lennujuhtimistornis. Nii õppetöö välismaal kui ka praktika Eestis on seejuures tasustatud. Töö iseloom on väga spetsiifiline ning kuigi meil on palju nõudeid, on igapäevane töö suhteliselt vaba ja põnev,» selgitas lennujuht Üllar Salumäe.
Georg-Renee Liigand kandideeris lennujuhiks kohe pärast keskkooli lõpetamist. «Erialast ma enne ei teadnud, kuid mõtte lennujuhtimist õppima minna andsid mulle vanemad, kes sellest raadiost kuulsid. Praegu on väga hea meel, et nad seda tegid, sest mulle meeldib põnev töö, paindlik graafik ning olgem ausad, töötasu on ka väga hea,» sõnas Liigand, kes lennujuhi töö kõrvalt jõuab olla ka videograaf.
Praegu on tal näiteks käsil dokumentaalfilmi loomine lennujuhtidest. «Meie töögraafik on lühem kui tavapäraselt ehk kokku 36 tundi nädalas. Ühes vahetuses töötame järjest kuni poolteist tundi ja seejärel on ette nähtud 30–40 minuti pikkune puhkepaus. Vahetuse jooksul koguneb reaalseid töötunde seega umbes neli. Lennujuhtidele on ka puhkust ette nähtud aastas 35 päeva ehk seitse päeva rohkem kui tavapäraselt,» rääkis Liigand töögraafikust.
Lisaks paindlikule graafikule tõi Liigand välja ka teisi hüvesid. «Kuna tervis on lennujuhi töö tegemiseks üks oluline eeldus, saame käia spordiklubides ning kord nädalas külastab lennujuhtimiskeskust massöör, et aidata istuvast tööst tekkinud pingetest kehas vabaneda,» lausus Liigand.