Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuus ettevõtet asub ühisrahastusega uusi osanikke leidma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Fundwise'i investoripäev
Fundwise'i investoripäev Foto: Fundwise

Kuus Eesti ettevõtet on otsustanud alustada ühisrahastuskampaaniat, et leida sel viisil enda osanikke ringi uusi investoreid.

Need ettevõtted on Questcity, Tuul, Nafen, Realist, Alpaka ja Rabaconda – valdkondadeks  mobiiliäpid, kosmeetika, materjalitehnoloogia, joogitööstus, moetööstus ja motosport. Kokku on eesmärgiks saada investoritelt lisaraha 3,5 miljoni eurot.

Kasutavad nad selleks Eesti enda osaluspõhist ühisrahatusplatvormi Fundwise. Eelnõustamise ja kampaaniatasuks tuleb neil maksta 2400 eurot ning kui investorid leitud, siis 5 protsenti kampaania käigus ja sellele järgneva 90 päeva jooksul kogutud kogusummast. Rahakogumise konto tuleb avada Swedbankis.

Kui kampaania on edukas, tuleb meil kutsuda kokku uus osanike koosolek ja kinnitada uute investorite nimekiri, teha taotlus EVK-le osakapitali suurendamise sissekandmiseks ning seejärel avaldus äriregistrile osakapitali suurendamise registreerimiseks. Alles uute osanike ilmumisel osanike nimekirja saavad ettevõtted kätte kampaania kaudu kogutud investeeringu.

Fundwise'i tegevjuht Henri Laupmaa sõnul  on pärast eelmisel suvel jõustunud seadusemuudatust  ettevõtjatel võimalik läbi ühisrahastuse raha kaasata aktsiate või võlakirjade vormis oluliselt suuremas mahus kui varem. Nimelt on prospektivaba piirmäär tõstetud 100 000 euro pealt 2,5 miljoni euroni.

Raha koguvatest ettevõtetest lähemalt:

  • Alpaka – 2007. aastal loodud Eesti juurtega bränd, mille tooted on müügil rohkem kui 30 riigis üle maailma. Peamised eksportturud on Saksamaa, Jaapan, Suurbritannia, Prantsusmaa ja Holland. Alpaka tegeleb hinnalisest nahast ning villast valmistatud luksuslike rõivaste ja interjööritoodete valmistamisega. Eesmärgiks on ühisinvesteerimise käigus koguda maksimaalselt 300 000 eurot.
  • Vähemalt 100 000 eurot soovib kaasata 2015. aasta detsembrist tegutsev kodumaine meestele mõeldud kosmeetikabränd Tuul, mis on pea kahe aastaga toonud oma looduslikud tooted müügile Eestisse, Lätti, Rootsi ja Saksamaale. Tuul otsib investoreid selleks, et välja arendada ja turule tuua uued tooted ning laieneda jõudsamalt Eestist kaugemale.
  • Kampaaniaga äsja alustanud Questcity tiim otsib investoreid, kelle abil koguda vähemalt 30 000 eurot. Rahastuse abil soovivad ettevõtjad alustada turunduskampaaniat erinevates riikides ning luua müügimeeskonna. Nende pakutav teenus võimaldab läbida ning ka ise luua erinevaid interaktiivseid seiklusi ja teekondi, et tutvuda näiteks linna, konverentsi või üritusega uudsel interaktiivsel viisil.
  • Investoreid kaasav Rabaconda on innovaatilisi off-road motospordi tööriistu pakkuv ettevõte, mis tegutseb rohkem kui 60 riigis üle maailma ja soovib nüüd laieneda tänavamootorratta turule. Kampaania eesmärgiks on koguda raha uute toodete arendamiseks ja brändi turustamiseks. Ettevõtte eesmärgiks on kampaaniaga koguda 300 000 – 500 000 eurot.
  • Investoripäeval tutvustatud NAFEN on turule toonud innovaatilise materjali, mille abil saab molekulaarsel tasandil muuta olemasolevaid materjale vastupidavamaks ja parandada seeläbi toodete kvaliteeti. Ettevõtte eesmärgiks on koguda vähemalt 800 000 eurot.
  • Kuuendana lisandub Fundwise'i platvormile raha kaasamiseks veel kodumaine jookide valmistaja Realist. 2014. aastal loodud ettevõtte peamiseks tegevusalaks on naturaalsete käsitööjookide tootmine ja turustamine. Realisti sooviks on koguda kampaania abil alates 25 000 eurot.
Tagasi üles