Rohula asutatud uus ettevõte Lindaline HT kavatseb hakata tegelema ka kaubalaevandusega, ettevalmistused selleks käivad. «Kõik Lindaliini töötajad on alles ja valmis uuteks väljakutseteks,» rääkis ta.
Raskustesse sattunud Lindaliini AS alustas 2014. aastal saneerimisega ning see on praeguseks edukalt lõpule viidud, muuhulgas on tasutud ka 670 000 euro suurune maksuvõlg.
Linda Line’i kaubamärki kandvad katamaraanid alustasid Tallinna-Helsingi liinil sõitmist 1997. aastal. Kevadest sügiseni sõitvate katamaraanide eelis suurte laevade ees on olnud kiirus, kuid konkurentsiolukord Tallinna-Helsingi liinil on pidevalt pingelisemaks muutunud.
Näiteks Eckerö Line’i tegevjuht ütles Taru Keronen Helsingin Sanomatele, et kiirem laev võib küll reisijaid meelitada, kuid samas jääb üles küsimus, kas see on kasumlik. «Kiire laev tarbib rohkem kütust. Teel on vähem aega, mis tähendab, et tulud tuleb saada piletimüügist. Pileti hind peab olema kallim, aga kas reisijad on nõus maksma?» mõtiskles ta.
Läänemere suurim laevafirma Tallink ei soovinud esmaspäeval küll otseselt Lindaliini olukorda kommenteerida, kuid ettevõtte kommunikatsioonijuht Katri Link märkis, et konkurents Tallinna-Helsingi liinil on praegu kahtlemata tihe. «Hetkel on Tallinna Sadama info kohaselt 13 väljumist päevas Tallinnast Helsingisse ning suvel lisandub väljumisi veelgi,» lausus ta, lisades, et praeguste väljumiste arvu põhjal on Tallinn ja Helsingi kaks Euroopas kõige paremini ühendatud pealinna.