Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Enn Rohula: Linda Line kindlasti jätkab liiklust Tallinna ja Helsingi vahel (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Linda Line`i laev.
Linda Line`i laev. Foto: Peeter Langovits
  • Linda Line ei saa hooaega alustada, sest laevu pole
  • Segased suhted omanike vahel raskendasid laenu saamist
  • Suur maksuvõlg on ettevõttel nüüdseks makstud

Linda Line’i uue katamaraani hankimine on takerdunud omanikevahelistesse vaidlustesse, kuid Lindaliini juht Enn Rohula usub, et ettevõte suudab veel sel hooajal uuesti liinile tulla.

Linda Line on keerulises olukorras, kuna müüs oma vanad katamaraanid Kreekasse ja Lõuna-Koreasse, kuid uue katamaraani saabumine võtab arvatust rohkem aega, kirjutas Helsingin Sanomat nädalavahetusel.

Lisaks on kolmapäeval Harju maakohtus arutlusel Linda Line Shipping OÜ avaldus pankroti väljakuulutamiseks. See kõik kokku tekitab küsimuse, kas mõni Linda Line’i kaubamärki kandev laev üldse enam Tallinna-Helsingi liinile tuleb.

Lindaliinide juht ja üks omanikest Enn Rohula ütles Postimehele, et pikaleveninud vaidlus värvika minevikuga ettevõtjaga Timo Sasiga on raskendanud laenu saamist uue katamaraani hankimiseks. Äripäev on varem kirjutanud, kuidas meediaveergudel õnneotsija tiitli saanud Sas väitis, et Rohula kandib Lindaliini kaudu tema vara välja. Sasile kuulub umbes 80 protsenti Lindaliinist valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu, mille juhatuses ta aasta lõpus jurist Indrek Nuudi vastu välja vahetati. Sasi kinnitusel tehti seda tema selja taga ning ta esitas Lindaliini vastu kohtusse selle kohta hagi.

Linda Line’i kaubamärki kandvad katamaraanid alustasid Tallinna-Helsingi liinil sõitmist 1997. aastal.

Rohula tunnistas, et käimasoleva vaidluse tõttu on olnud palju segadust ning plaanidega on olnud keeruline edasi liikuda. Praeguseks on laevandusettevõtja loonud uue firma Tallinna-Helsingi vahel sõitmiseks ning kiiremini on hakanud liikuma ka uue laeva ostmiseks vajaliku laenu saamine. «Laev on välja vaadatud,» kinnitas ta, lisades samas, et ei saa vastavalt tehingu teise osapoole soovile täpsemalt laeva ehitaja kohta midagi öelda.

Enn Rohula
Enn Rohula Foto: Scanpix

Rohula asutatud uus ettevõte Lindaline HT kavatseb hakata tegelema ka kaubalaevandusega, ettevalmistused selleks käivad. «Kõik Lindaliini töötajad on alles ja valmis uuteks väljakutseteks,» rääkis ta.

Raskustesse sattunud Lindaliini AS alustas 2014. aastal saneerimisega ning see on praeguseks edukalt lõpule viidud, muuhulgas on tasutud ka 670 000 euro suurune maksuvõlg.

Linda Line’i kaubamärki kandvad katamaraanid alustasid Tallinna-Helsingi liinil sõitmist 1997. aastal. Kevadest sügiseni sõitvate katamaraanide eelis suurte laevade ees on olnud kiirus, kuid konkurentsiolukord Tallinna-Helsingi liinil on pidevalt pingelisemaks muutunud.

Näiteks Eckerö Line’i tegevjuht ütles Taru Keronen Helsingin Sanomatele, et kiirem laev võib küll reisijaid meelitada, kuid samas jääb üles küsimus, kas see on kasumlik. «Kiire laev tarbib rohkem kütust. Teel on vähem aega, mis tähendab, et tulud tuleb saada piletimüügist. Pileti hind peab olema kallim, aga kas reisijad on nõus maksma?» mõtiskles ta.

Läänemere suurim laevafirma Tallink ei soovinud esmaspäeval küll otseselt Lindaliini olukorda kommenteerida, kuid ettevõtte kommunikatsioonijuht Katri Link märkis, et konkurents Tallinna-Helsingi liinil on praegu kahtlemata tihe. «Hetkel on Tallinna Sadama info kohaselt 13 väljumist päevas Tallinnast Helsingisse ning suvel lisandub väljumisi veelgi,» lausus ta, lisades, et praeguste väljumiste arvu põhjal on Tallinn ja Helsingi kaks Euroopas kõige paremini ühendatud pealinna.

Tagasi üles