Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades ühe protsendi võrra, teatab Statistikaamet. Kui veebruaris suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes kolm protsenti, siis märtsis kasv veidi aeglustus.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus
2018. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 565,6 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis aeglustus. Kui veebruaris suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes seitse protsenti, siis märtsis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes.
Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13 protsenti), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv üheksa protsenti), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv kuus protsenti), ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv kaks protsenti). Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnenud kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes ühe protsendi võrra.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes viis protsenti.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 14 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv üks protsent. 2018. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes ühe protsendi võrra.