Probleemid, mis on Rail Balticu projekti viimastel kuudel raputanud, on selliste suurte taristuprojektide puhul loomulikud, leiab viimased kolm aastat Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraati juhtinud Henrik Hololei. Küll aga toonitab ta, et kui projekti ajakavast kinni ei peeta ja töö ei alga, võtab Euroopa Komisjon raha ära ning annab selle mõnele teisele taristuprojektile.
Tellijale
SUUR INTERVJUU Hololei: Rail Balticu projektiga tuleb edasi minna (55)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Räägitakse, et peadirektoritest olete teie Euroopa Komisjoni süsteemis tähtsuselt teisel kohal. Mida tähendab teile selline hinnang?
Ma arvan, et transpordisektorile pühendunud inimesed kipuvad minu rolli üle tähtsustama. Muidugi on alati väga meeldiv kuulata, et inimesed hästi räägivad. Tavaliselt on kombeks ikka midagi halvasti öelda. (Muigab.)
Mulle toodi kaks konkreetset argumenti välja. Esimene oli, et kõik Euroopa suured infrastruktuuriprojektid peavad teie peadirektoraadist nõusoleku saama.
See on natuke nüansseeritum. Minu ülesanne on tagada, et finantsid oleks olemas, süsteem paigas ja mängureeglid selged. Meie kuulutame välja projektikonkursid, kõiki projekte analüüsitakse sõltumatute ekspertide poolt väljapool Euroopa Komisjoni.