K, 18.05.2022

SUUR INTERVJUU Hololei: Rail Balticu projektiga tuleb edasi minna

Siiri Liiva
, reporter
SUUR INTERVJUU Hololei: Rail Balticu projektiga tuleb edasi minna
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 55
Euroopa Liidu struktuuris pikalt töötanud Henrik Hololei sõnul on Euroopas väga palju teisi tugevaid taristuprojekte, kes võtaks heameelega Rail Balticu raha endale.
Euroopa Liidu struktuuris pikalt töötanud Henrik Hololei sõnul on Euroopas väga palju teisi tugevaid taristuprojekte, kes võtaks heameelega Rail Balticu raha endale. Foto: Mihkel Maripuu

Probleemid, mis on Rail Balticu projekti viimastel kuudel raputanud, on selliste suurte taristuprojektide puhul loomulikud, leiab viimased kolm aastat Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraati juhtinud Henrik Hololei. Küll aga toonitab ta, et kui projekti ajakavast kinni ei peeta ja töö ei alga, võtab Euroopa Komisjon raha ära ning annab selle mõnele teisele taristuprojektile.

Räägitakse, et peadirektoritest olete teie Euroopa Komisjoni süsteemis tähtsuselt teisel kohal. Mida tähendab teile selline hinnang?

Ma arvan, et transpordisektorile pühendunud inimesed kipuvad minu rolli üle tähtsustama. Muidugi on alati väga meeldiv kuulata, et inimesed hästi räägivad. Tavaliselt on kombeks ikka midagi halvasti öelda. (Muigab.)

Mulle toodi kaks konkreetset argumenti välja. Esimene oli, et kõik Euroopa suured infrastruktuuriprojektid peavad teie peadirektoraadist nõusoleku saama.

See on natuke nüansseeritum. Minu ülesanne on tagada, et finantsid oleks olemas, süsteem paigas ja mängureeglid selged. Meie kuulutame välja projektikonkursid, kõiki projekte analüüsitakse sõltumatute ekspertide poolt väljapool Euroopa Komisjoni.

Meie üks suur edulugu on olnud ka see, et oleme suutnud Euroopa Ühendamise Rahastust luua kõigi aegade kõige efektiivsema ja paremini toimiva infrastruktuuri finantseerimisinstrumendi, mis Euroopa Liidul kunagi on olnud.

Märksõnad
Tagasi üles