A.Le Coqi esimese kvartali müügimaht ja tegevuskasum langesid märkimisväärselt, kuid Lätis olid langus suurem isegi joogitootja emafirma Olvi esimese kvartali üldistest majandustulemustest.
A.Le Coqi emaettevõte kaotas Lätis rohkem kui Eestis
Olvi sõnul on aktsiisi kahekordse tõusu tõttu Eesti ärikeskkond muutunud aastaga drastiliselt. Eestis toodetud õllest läks märkimisväärne maht üle piiri Lätti.
Lätis kahanesid Olvi majandusnäitajad veelgi enam. Languse põhjus oli kontsernisisese müügi järsk langus.
A.Le Coqi müügimaht kahanes esimeses kvartalis 11,9 protsenti 22,6 miljoni liitrini, Olvi Läti tütarettevõtte Cesu Alus müügimaht koguni 21 protsenti 14,4 miljoni euroni. A.Le Coqi tegevuskasum langes 7,3 protsenti 2,3 miljoni euroni, Cesu Aluse tegevuskasum 15,8 protsenti 0,6 miljoni euroni.
Tõsi A.Le Coqi käibe langus, 13,5 protsenti 14,3 miljoni euroni, oli veidi suurem kui Cesu Aluse 12,6 protsenti 7,4 euroni. Olvi sõnul mõjutasid Läti tulemusi ka muutused seadusandluses. Suurte pudelite keelu tõttu korvas müügimahu kahanemist efektiivsem pudeldus, mis võimaldas tõsta märkimisväärselt jookide liitrihinda.
Olvi käive kokku kahanes 0,1 protsenti 70,6 miljoni euroni, tegevuskasum kasvas 2,8 protsenti 6,4 miljoni euroni, puhaskasum kasvas 1,7 protsenti 5,6 miljoni euroni.