Märtsi alguses otsustas Vabariigi Valitsus sõlmida Mitsubishi korporatsiooniga lepingu 10 miljoni saastekvoodi ühiku müügiks, et algatada Eesti elektromobiilsuse programm. Programmi raames toetatakse elektrisõidukite soetamist eraisikutele.
Osta riigi kulul auto
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tehnoloogia- ja innovatsioonitalituse juhataja Janno Tuisu sõnul toetatakse ainult uute elektrisõidukite soetamist ning näiteks hübriidauto ostuks toetust taotleda ei saa. Soetatav auto peab olema võimeline ka maanteesõiduks ning suutma liikuda kiiremini kui 60 kilomeetrit tunnis.
Toetuse maksimaalne määr on 18 000 eurot, kuid toetust ei anta rohkem kui 50 protsenti auto hinnast. Plaanis on toetada umbes 500 auto ostu, mida odavamad soetatavad autod on, seda rohkem inimesi aga toetust saab.
Lisaks toetustele elektriautode ostuks eraisikutele, saab sotsiaalministeerium saastekvootide müügist saadud raha eest 507 elektriautot sotsiaaltöötajatele ning uute elektriautode tarbeks rajatakse elektriautode laadimistaristu.
Projekti KredExi poolse projektijuhi Mirja Alderi sõnul seab kogu programmile ajalised piirid Kyoto protokoll, sestap tuleb kõigega valmis saada järgmise aasta lõpuks. Seega on elektriautode ja taristu rajamisel tekkinud olukord, kus raha on, aga aega napib.
Toetusi elektriauto ostuks saab taotlema hakata selle aasta suvest ja toetust saab kasutada kuni 2012. aasta lõpuni. Kõigepealt tuleb rääkida automüüjaga ja võtta ametlik hinnapakkumine. Sellega koos tuleks minna KredExisse, täita ära avaldus. Kui kõik on tehtud korrektselt, siis maksab KredEx ette nähtud summa automüüjale või liisingufirmale.