Autovedaja Stonewolf OÜ juhatuse liikme Andrus Lauli sõnul on tema ettevõte kütusekulude vähendamiseks rakendanud edukalt meetmeid ning siseriikliku vedajana välismaal tankimine ära ei tasu.
Siseriikliku kaubavedaja sõnul ei tasu välismaal tankimine ära (2)
Stonewolf OÜ soovitas autojuhtidel vähendada sõidukiirust 4-5 kilomeetri võrra tunnis, viis sõitjate seas läbi säästliku sõidu koolitust ning rakendas kütusekulu normi, millest väiksema kütusekuluga sõites makstakse autojuhile lisatasu, ütles Laul Äripäeva kütuseturu aastakonverentsil.
Kui autojuhtidele seatud kütusekulu norm oli 31 liitrit 100 sõidetud kilomeetri kohta, siis tänu kulu vähendavatele meetmetele langes kütusekulu keskmiselt 26 liitrile 100 kilomeetri kohta. 10 000-kilomeetrise kuu läbisõidu korral on kütusesääst 500 liitrit, millest autojuht saab Lauli sõnul ligi 300 eurot lisatasu.
«Meie võitsime tänu sellele, et sujuva sõiduga kulub auto vähem, rehvid kuluvad vähem ja piduriklotsid säilivad oluliselt kauem. Ka liiklusoht on väiksem, kaup ei lähe katki ning õnnetusi on oluliselt vähem. Ka keskkond on võitnud, sest süsihappegaasiheitmed on 50 protsenti madalamad võrreldes viie aasta taguse ajaga,» ütles Laul, kuigi märkides, et ka kasutatavad autod on võrreldes viie aasta tagusega oluliselt kütusesäästlikumad.
Valdavalt sisemaise vedajana ei tasu Lauli sõnul Lätist odavama kütuse toomine ära. Võttes arvesse Lätis tankima käimisega seotud aja- ja kütusekulu, on võit odavamast kütusest oluliselt väiksem kui 10 eurosenti liitri kohta, mis on Eesti ja Läti kütuse jaehinna hinnavahe.
«Nii palju võiks autovedas partotisimi olla, et selle 10 sendi või veel väiksema võidu pärast, et see maksusumma jääks Eestisse,» lisas Laul. Tema sõnul on olukord siiski erinev rahvusvaheliste vedajate jaoks, kelle jaoks on välismaal odavama kütuse tankimine iseenesest mõistetav ning seda tulu Eesti riik ilmselt tagasi ei saa. «See rong on ammu läinud,» sõnas ta.