Aasias tegutsevad ettevõtjad: kui suhtled kohalikega e-kirja teel nagu keskmine eestlane, oled ebaviisakas

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvamass Hong Kongi tänaval.
Rahvamass Hong Kongi tänaval. Foto: Caro / Frank Sorge / Scanpix

Aasiasse murdnud ettevõtjad leiavad, et sooja suhtlust ei tohi seal alahinnata ning kui suhtled kohalikega e-kirja teel nagu keskmine eestlane, oled ebaviisakas.

Rõivadisainer Reet Aus rääkis möödunud nädalal välisministeeriumis toimunud kaubanduskoja Aasia foorumil, et pärast poolt aastat tegutsemist ja suhtlust Bangladeshis ütles üks kaastööline, et kui muidu on koostöö olnud väga huvitav, siis ometi on disainer olnud ebaviisakas, sest Aus käitus e-kirja suhtluses nagu eestlane – täpne, konkreetne ning vaid asjasse puutuv jutt, vahendab Äripäev. «Selle selgeks õppimine võtab tohutult aega, pead väga huvituma inimese käekäigust,» sõnas Aus.

Ka Eesti suursaadik Indias Riho Kruuv rõhutas, et ei ole mõtet saata lihtsalt e-kirjaga oma toote infot ning hinnakirja, see seal ei tööta. 

Mobiilseid suurandmeid analüüsiva ettevõtte Positium rahvusvahelise äriarenduse suunda juhtiv Siim Esko märkis, et samas on kirjalik suhtlus äripartnerite vahel levinud: näiteks Indoneesias on rakendus Whats­App suhtluses peaaegu sama oluline kui näost näkku kohtumine.

Loe lähemalt Äripäevast. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles