Baltika teatas, et seoses moeäri hooajalisusega lõpetas ettevõte esimese kvartali 10,3 miljoni euro suuruse müügitulu juures 982 000 euro suuruse puhaskahjumiga.
Baltika sai megakahjumi (2)
Mullu lõpetas Baltika Grupp esimese kvartali 590 000 euro suuruse puhaskahjumiga ja veel aasta varem 493 000 eurose kahjumiga.
Ettevõtte esimese kvartali müügitulu vähenes võrreldes mulluse tulemusega neli protsenti. Esimese kolme kuu jaemüük oli 8,1 miljonit eurot, mis on aastatagusega võrreldes viis protsenti vähem. Jaanuari heale müügile järgnes läbi aegade nõrgim veebruari tulemus, mille põhjustas eelkõige kliendikülastuste oluline langus ja seda eriti Leedu turul. Märtsis tõid erinevad kampaaniad külastajad taas poodidesse ning müügitrend paranes.
Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 8% ja oli 1,7 miljonit eurot. Aasta alguse müügi languse peamisteks põhjusteks oli frantsiisipartnerite vähenenud müügid Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes. Kui frantsiisimüük vähenes, siis müük hulgipartneritele suurenes esimeses kvartalis 7%.
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com esimese kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 35% ja oli kokku 470 000 eurot. Kokku võeti esimese kolme kuuga vastu 9946 tellimust 30 riigist, sealjuures 57% müügist tuli Eestist. E-poe kasvule aitas kaasa ka Click&Collect võrgustiku laiendamine Baltikumis ning teenuse kättesaadavaks tegemine Soomes.
Baltika teatas märtsi lõpus, et tahab laiendada kliendibaasi Soomes ning avas veebruaris Espoos Montoni kaupluse ning avab lähiajal ühe kaupluse ka Helsingi kesklinnas. Samuti laiendab Baltika Soomes müüki läbi oma e-poe.
Baltika Grupile kuulub viis moemärki – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 95 brändipoodi Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat.