Streik seiskas Hyundai

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politsei püüab streikivaid töötajaid Yoosungi tehasest välja tirida.
Politsei püüab streikivaid töötajaid Yoosungi tehasest välja tirida. Foto: SCANPIX

Hyundai Motor teatas, et nende tehaseid Lõuna-Koreas tabas olulise tarnija ootamatu ja omavolilise streigi tõttu ulatuslik tööseisak, mis puudutab praktiliselt kõiki mudeleid.


Streigib Yoosung Enterprise, mis valmistab kolvirõngaid ja silindri tihendeid.

Tööseisak on hoobiks Hyundaile ja ta tütarfirmale Kia Motorsile, mis on lõiganud kasu Jaapani rivaalide tarnekatkestustest 11. märtsi maavärina kiiluvees.

Yoosungi töötajate streik algas möödunud kolmapäeval.

Tänaseks on seiskunud maasturite Tucson IX, Santa Fe ja Veracruz, lisaks ka mahtuniversaali Kia Carnivali tootmine.

Hyundai ütles eile, et määramata ajaks peatatakse ka sedaanide Sonata, Avante ja K5 valmistamine.

Hyundai saab Yoosungilt 70 protsenti oma kolvirõngastest.

«Alates 24. maist tuleb meil peatada kõikide peamiste mudelite tootmine, sest mootorite tagavara saab otsa.

Jätkub vaid mõne väikeauto tootmine,» ütles Hyundai.

Yoosung sulges palgatülide ja vahetuste süsteemi üle tekkinud vaidluste tõttu oma mõlemad tehased.

Vihased töölised on tehased jõuga enda valdusse võtnud ja ei luba seal töötada ka neil, kes ametiühinguga seotud ei ole.

Läbirääkimisteni asi veel jõudnud pole, mis ilmselt tähendab seda, et streik tuleb pikk.

Hyundai hinnangul võib mais jääda tootmata 50 000 sõidukit, kui streik vältab kuu lõpuni. Sellisel juhul võib tootmine seiskuda ka Koreas paiknevates General Motorsi ja Renault’ tehastes, lisaks Ssangyong Motoris.

Yoosung tarnib GMile Koreas umbes pooled kolvirõngastest, Renault Samsung saab neilt aga nukkvõlle.

Ssangyong kasutab Yoosungi kolvirõngaid oma suurtes sedaanides nimega Chairman.

Uudis kukutas eile ka autotootjate aktsiaid: Hyundai, Kia ja Ssangyong langesid vastavalt 5,4, 4,7 ja 4 protsendi võrra.

Korea Investment & Securitiesi analüütik Suh Sung-moon ütles, et Hyundail on globaalvarusid kahe kuu jagu.

Enam kui pool Hyundai toodangust valmib välismaal.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles