/nginx/o/2010/10/06/444809t1hd019.jpg)
Meretransport kallineb eri hinnangutel 15-50 protsenti, kui nelja aasta pärast hakatakse Läänemerel nõudma kõigest 0,1-protsendise väävlisisaldusega laevakütuse kasutamist, kirjutab Äripäev.
Meretransport kallineb eri hinnangutel 15-50 protsenti, kui nelja aasta pärast hakatakse Läänemerel nõudma kõigest 0,1-protsendise väävlisisaldusega laevakütuse kasutamist, kirjutab Äripäev.
Kõik asjaosalised tunnistavad, et väävlinõude 10-kordne karmistamine tõstab laevakütuse ja seetõttu ka meretranspordi hinda.
Hinnatõusu võimalikku suurust ei osata siiski praegu veel täpselt hinnata nagu ka seda, kas meretranspordi kallinemine paneb osa kaubaveost kolima raud- ja maanteele. Samuti pole teada, kuidas vältida Läänemere sadamate ebavõrdset konkurentsi, sest Venemaa Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni otsuseid heaks ei kiida.
Transpordi- ja logistikasektori esindajad pooldavad uute nõuete jõustumise edasilükkamist ning soovitavad kõiki võimalikke tagajärgi veel uurida ja kaaluda.