Meretransport kallineb eri hinnangutel 15-50 protsenti, kui nelja aasta pärast hakatakse Läänemerel nõudma kõigest 0,1-protsendise väävlisisaldusega laevakütuse kasutamist, kirjutab Äripäev.
Meretransport kallineb kuni 50 protsenti
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõik asjaosalised tunnistavad, et väävlinõude 10-kordne karmistamine tõstab laevakütuse ja seetõttu ka meretranspordi hinda.
Hinnatõusu võimalikku suurust ei osata siiski praegu veel täpselt hinnata nagu ka seda, kas meretranspordi kallinemine paneb osa kaubaveost kolima raud- ja maanteele. Samuti pole teada, kuidas vältida Läänemere sadamate ebavõrdset konkurentsi, sest Venemaa Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni otsuseid heaks ei kiida.
Transpordi- ja logistikasektori esindajad pooldavad uute nõuete jõustumise edasilükkamist ning soovitavad kõiki võimalikke tagajärgi veel uurida ja kaaluda.