Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

RB Rail juht: ELi rahastus Rail Balticule pärast Brexitit pole selge (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Baiba Rubesa.
Baiba Rubesa. Foto: Edijs Pālens / LETA

Rail Balticu elluviimiseks loodud ettevõtte RB Rail tegevjuhi Baiba Rubesa sõnul on raske ennustada, mis määral projekt pärast Brexitit Euroopast rahastust saab.

Rubesa sõnul liigub Euroopa Liit Brexiti valguses uude rahastamise ajajärku. «Kui Brexit aset leiab, siis arvan, et see muudab Euroopa Liidu tavapärast toimimist, seega näeme vaeva, et säilitada projekti staatus prioriteedina,» ütles Rubesa portaalile Euronews. «Kolm Balti riiki – Eesti, Läti ja Leedu – lihtsalt ei suuda üksi midagi sellist endale lubada.»

«On üpriski tõenäoline, et rahastus jätkub, sest see on prioriteetne projekt, millega luuakse üks puuduvatest lülidest Euroopas,» jätkas ta. «Aga siis tekib küsimus: mis määral rahastatakse ja mis ajaperioodi vältel seda tehakse.»

Teiste probleemidena tõi Rubesa veel välja Balti koostöö ja keskkonnaprobleemid, näiteks loomade ülekäikude loomine Eestis. Enda umbusaldamist RB Raili Eesti ja Leedu aktsionäride poolt ta aga ei kommenteerinud, öeldes vaid, et «me oleme dialoogi pidanud ja ilmselgelt olen ma veel ametis.»

Rubesa märkis veel, et ehitus peaks plaanide kohaselt algama 2020. aastal.

Perioodil 2014-2020 otsustas Euroopa Liit eraldada projektile 1,2 miljardit eurot ning hiljem veel omakorda 110 miljonit eurot. Projekti kogumaksumus on esialgsel hinnangul 5,8 miljardit eurot. Projekt peaks valmima 2026. aastal.

Rail Balticu projekt näeb ette Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamise Tallinnast Poola-Leedu piirini.

Tagasi üles