Neljapäeval valiti Tallinnas hotellis Euroopa 2018. aasta Eesti parim teenindaja.
Eesti parim teenindaja 2018: kui ettevõtja tahab, et äri õitseks, siis tuleks väärtustada oma töötajaid
«Esiteks tahaks ma tänada selle konkursi korraldajaid, et nad toovad teenindajad esile ja väärtustavad neid,» sõnas parima teenindaja konkursi võitja Sofia Karkus, kes teenib oma igapäevast leiba Viking Motorsis. Karkus alustas ametlikult teenindaja tööd kolm aastat tagasi 17-aastasena. «Tegelikult oli kõige esimene töökogemus lehelapsena Ekspressi müües. Eks see on ka teenindus tegelikult,» märkis ta.
Karkus leiab, et hea teenindus on iga äri alus, sest just sellega saab kliente võita, aga ka kaotada. Teenindussektorisse tõi Karkuse tahe teha tööd ja suhelda inimestega. «Mulle hakkas see töö väga meeldima. Eriti just selline võistlus iseendaga, et kas ma saan täna olla parem, kui ma olin eile ja pakkuda klientidele rohkem, kui nad ootavad,» kirjeldas Karkus. Kõige rohkem meeldib talle töö juures inimestega suhtlemine. «Ükski päev ei ole samasugune, ma ei saa kunagi öelda, et mul on rutiin.»
Viimasel ajal on palju olnud juttu teenindajate kehvast olukorrast eri ettevõtetes. Karkus leiab, et olukord tegelikult nii halb ei ole. Küll aga nõustub ta sellega, et tööandjad võiksid teenindajaid rohkem väärtustada. «Ma arvan, et ettevõtted võiksid väga sügavalt enda sisse vaadata ja mõelda, et kui nad tahavad, et nende äri õitseks, siis tuleks väärtustada oma töötajaid kasvõi selliste igapäevaste asjadega nagu boonused, hea sisekliima ja palk,» sõnas Karkus.
12. aprilli õhtul selgus Tallinnas hotellis Euroopa Eesti parim teenindaja 2018, kelleks on Sofia Karkus (Viking Motors AS) Tallinnast. Teise koha saavutas Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ) Tartust, kes saavutas ka publiku lemmiku tiitli. Kolmanda koha vääriliseks tunnistati Laura Kivijärv (Olerex AS) Jõgeva teenindusjaamast.
Konkursi žüriiliige Kristjan Jasinski, kes töötab Luminor Eesti ASis kaugkanalite juhina, kommenteeris finaalüritust nii: «Eesti parima teenindaja 2018. aasta konkurss oli väga kõrge tasemega ning parimate väljaselgitamine oli tõesti raske ülesanne. Sofia Karkus on särav suhtleja, kes on keskendunud kliendile ja tema vajadustele ning parima lahenduse leidmisele. Sofia lahendusest ning olekust peegeldus värskust ja positiivsust, mis nakatas terve saali ja žürii.»
Konkursi žüriiliige Kristel Roossaar, kes töötab Swedbank ASis kliendi tagasiside valdkonna juhina, iseloomustas võitjat nii: «Sofia on äärmiselt julge, aus ja avatud nii kontakti loomisele kui ka hoidmisele. Ta mõistab nalja ja on väga positiivne suhtleja.»
Konkursi staažikaim žüriiliige Olga Einasto sõnul oli selle aasta finalistide tase nii tugev, et oli lausa raske parima välja valimine. «Sofia paistis silma oma erilise soojuse ja loomulikkusega. Ta suutis säilitada need isegi kriitilises ja ebatavalises teenindusolukorras. Ta oli rõõmus ja humoorikas.», sõnas Olga.
Žüriiliige Ingrid Korindt, kes töötab Telia ASis kvaliteedi spetsialistina teeninduskvaliteedi osakonnas, kommenteeris Sofia võitu nii: «Sofia eristus teistest oma entusiasmi ja säraga silmades. Tunnustust väärib ka tema oskus ja julgus vastu võtta kliendi tänu ja komplimendid. Sofia lasi kliendil neid ohtralt jagada ja kuulas kannatlikult ega sattunud kohmetusse olukorda. Sofia oli väga leidlik, siiras ja lausa suurepäraste teenindusoskustega.»