Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

USA võeti eeskujuks? Euroopa komisjon tahab ettevõtete kohtusse kaebamist lihtsustada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Maksym Azovtsev/PantherMedia / Maksym Azovtsev

Euroopa Komisjon pakkus välja uued reeglid, mis võimaldaksid Euroopa Liidu kodanikel ühineda ning ettevõtetelt lihtsamalt hüvitisi taotleda.

Kuigi välja toodud reeglid ei ole tarbijate huvides mitte just nii sõbralikud kui USA seadused, peaksid need siiski andma inimestele parema võimaluse neile liiga teinud ettevõtete vastu võitlemiseks, vahendab CNN.

«Globaliseerunud maailmas, kus suurettevõtetel on üksikisikust tarbijate ees nii suur eelis, peame me võrdsuse nimel vaeva nägema,» lausus Euroopa komisjoni volinik Věra Jourová, lisades, et nende meetmete eesmärgiks ei ole tuua tööd juurde advokaadibüroodele, vaid anda tarbijatele juurde õigusi.

Ettepaneku eesmärgiks on parandada hetkel kehtivaid segaseid riiklike süsteeme, mistõttu on tarbijatel väga raske või võimatu seadust rikkunud ettevõtetele vastu hakata.

Euroopa Komisjoni voliniku sõnul tõestas Volkswageni diisliskandaal, kuidas tarbijaõiguseid tuleb parandada, et ettevõtted saaksid oma vigade eest karistada ja ei pääseks puhta nahaga.

Vastavalt uutele välja pakutud eeskirjadele saaksid näiteks Volkswageni omanikud kohtus küsida kompensatsiooni selle eest, et automüüja trikitas heitgaasitestidega. Juhul kui kohus leiaks, et Volkswagen on rikkunud seadust, saaksid autoomanikud uute seaduste kohaselt kogu auto eest välja käidud raha tagasi küsida.

«Petmine ei saa odav olla,» selgitas Jourová.

Tagasi üles