Tänasest alanud sotsiaalkampaania kutsub inimesi suhtuma vastutustundlikult lemmiklooma võtmisse ja tuletab meelde, et koera või kassi võtmine tähendab vastutust ning kohustust hoolitseda tema eest kogu looma eluaja jooksul.
Epp Maria Kokamägi: võttes koera, võtad vastutuse
Kampaania algatajad on loomasõbrad, kunstnik Epp Maria Kokamägi ja staarkokk Anni Arro, keda toetavad Eestimaa Loomakaitse Liit ja moebränd Ivo Nikkolo.
«Meie kampaania kannab mõtet, et iga pere ei vaja koera või kassi, ent iga lemmikloom vajab peret. Soovime, et inimesed suhtuksid lemmiklooma võtmisesse suurema vastutustundega – kahjuks jäetakse liiga tihti kevadel võetud koerad-kassid sügisel maha suvilasse, metsa või teepervele,» ütles Epp Maria Kokamägi.
Ta lisas, et enne lemmiklooma võtmist tuleb endalt küsida, kas ollakse valmis uueks pereliikmeks, kelle eest kanda hoolt kogu tema elu. «Kevadel võetud kutsikas kasvab suureks, ta vajab iga päev toitu, jalutamist, hoolitsemist, järelvalvet ning vahel ka ravimist. Eriti võiksid seda küsida endalt lapsevanemad, kelle lapsed kevadel endale kutsut-kiisut ihkavad. Kui perel pole võimalusi või valmisolekut lemmikloomaks, siis tasub esialgu karm otsus looma mitte võtta end kindlasti ära ning on kokkuvõttes kõigile kergem.»
«Eesti on kahjuks justkui loomapiinajate ja -hülgajate paradiis, kus seadusandja poolt on küll vastavad seadused loodud, ent paraku pole need rakendunud ja enamik loomade vastu kuriteo sooritanutest pääseb karistuseta. Põhjendamatut vägivalda ja julmust nõrgemate vastu ei tolereeri ükski arenenud ühiskond. Eesti riigis on loomakaitse alles lapsekingades ja sestap on väga oluline, et ühiskonnas positsiooni ja tuntust omavad inimesed julgevad välja öelda oma selge seisukoha loomapiinamiste suhtes,» ütles loomakaitse liidu juht Heiki Valner.
«Täname kõiki Ivo Nikkolo kliente, kes on endale Epp Maria ja Anni disainitud kleidi soetanud – teie abiga saame täna lemmikloomade toetusesse panustada. Enamik kleite on küll juba müüdud, ent soovijatel on veel siiski võimalus omanäoliste kleitide ostuga head teha. Unikaalsed siidkleidid sobivad imehästi ka peagi ees ootavateks suvepidudeks,» ütles Ivo Nikkolo brändijuht Kaja Milder.
Eestimaa Loomakaitse Liidu ja Ivo Nikkolo koostöös korraldatav infokampaania «Võttes koera, võtad vastutuse!» sai alguse heategevusprojektist «Eesti naised Ivo Nikkolole», mille raames disainisid Epp Maria Kokamägi ja Anni Arro omanäolised siidkleidid, mille müügitulu katab kampaania kulud. Aastal 2009 toetati sama projekti raames Evelin Ilvese loodud kleidi müügituluga Merivälja kooli.