Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti autoostu buum võttis märtsis tuure maha (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uued sõiduautod Piraeuse sadamas Ateenas.
Uued sõiduautod Piraeuse sadamas Ateenas. Foto: Alkis Konstantinidis / REUTERS

Kui aasta esimestel kuudel kasvas uute sõiduautode müük lausa veerandi võrra, siis märtsis hoog veidi rauges ja automüük kasvas 4 protsenti.

Märtsis müüdi Eestis 2278 uut sõiduautot, mida oli 87 rohkem kui möödunud aastal. Kokku on tänavu esimese kolme kuuga müüdud Eestis 6632 uut sõiduautot ehk 15,5 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil, teatas AMTEL. 

Kõige populaarsemad olid märtsis väiksemad maasturid (22,3 protsenti kogu müügist), aga suure osakaaluga segmendid olid ka väiksema keskklassi autod (19,1 protsenti) ja keskmised maasturid (19,1 protsenti).

Uusi elektriautosid müüdi 5 ja hübriidautosid 127. Kõigist märtsis esmaregistreeritud autodest moodustasid uued 55 protsenti. Eksporti läks 54 autot. Gaasiseadmega (CNG ja LPG) sõiduautosid ostsid tarbijad vastavalt 26 ja 8.

Markidest oli märtsis populaarseim Toyota 304 autoga, järgnesid Škoda ja Honda, vastavalt 264 ja 255 müüdud uue sõiduautoga. Mudelite esikolmiku moodustasid märtsis Honda HR-V (175), Renault Clio (85) ja Škoda Octavia (72).

Märtsis langes veidi tarbesõidukite müük, milliseid müüdi kokku 502 ehk 2,3 protsenti vähem kui möödunud aasta märtsis. Kolme kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük siiski plusspoolel 8,1 protsenti. Kõige populaarsem automark tarbesõidukitest oli Citroen 61 sõidukiga, järgnesid Toyota ja Peugeot, vastavalt 49 ja 47 müüdud sõidukiga. Kõige rohkem veokeid müüsid märtsis Scania (32) ja Volvo (30).

Tagasi üles