Päevatoimetaja:
Sander Silm

Munadepühade statistika: maiustustetootjad suplevad rahas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Šokolaadist jänes ja muna.
Šokolaadist jänes ja muna. Foto: Tomas Anderson/PantherMedia / Tomas Anderson

Kuigi lihavõtted pakuvad rõõmu kõigile, on suuremaks tähistamiseks põhjust just maiustustetootjatel, kelle müüginumbrid juba pühade eel lakke tõusevad.  

Nii teenisid Nielseni turu-uuringute firma andmetel 2016. aastal munadepühade eelsel ajal USA magusatootjad kokku 823 miljonit dollarit vaid šokolaadimunade, šokolaadijäneste ja värviliste vahukommide müügist.

Rääkides aga kogustest, siis pühade-eelsel nädalal osteti USAs Nielseni statistika kohaselt kokku 67 000 tonni maiustusi, mis on võrdväärne umbes 11 000 Aafrika elevandi kaaluga. Ühendriikide riikliku maiustustetootjate assossatsiooni sõnul ostetakse aga USAs populaarseid jellybeans'e ehk oakujulisi värvilisi komme lihavõtetel kokku lausa 16 miljardit. Sealjuures kulutab keskmine ameeriklane munadepühadele 146 dollarit.  

Küll aga kvaliteedile sealjuures suurt rõhku ei panda ning nii ostetakse Nielseni statistika kohaselt lihavõtetel paari dollari võrra odavamaid maiustusi kui sõbrapäeval.

Tulles aga Eestile lähemale, siis Austria munatootjate sõnul osteti eelmistel pühadel kokku 50 miljonit muna, mis tähendab, et iga austerlane sõi munadepühade puhul ära umbes kuus muna.

Naabrid Saksamaal jõudsid aga samal ajal maha müüa 200 miljonit šokolaadijänest, millest üle 40 protsendi eksporditi riigist välja. Nii jõudsid Saksamaa jänesed nii teistesse Euroopa riikidesse kui Ameerika Ühendriikidesse ja Austraaliasse, vahendab Deutsche Welle. Iirimal söödi seevastu eelmistel munadepühadel ära vaid tagasihoidlikud 18 miljonit šokolaadijänest.  

Britid jätsid sealjuures turundusagentuuri Savvy uuringu kohaselt 2016. aastal munadepühasid tähistades poodidesse kokku 886 miljonit eurot, samal ajal kui hollandlased piirdusid 776 miljoni euroga.

Üllataval kombel mõjutab maiustusetootjate sõnul inimeste ostukäitumist ka kevadpühadel valitsev ilm. Nii mainis Saksamaa kondiitrite ühenduse esimees Hans Strohmaier Deutsche Wellele, et mida külmemad ilmad on, seda rohkem maiustusi ostetakse.

Sealjuures vaid maiustustega inimeste ostud ei piirdu. Kui Eestis üldiselt liiliaid lihavõtetega ei seostata, siis Ameerika Ühendriikides kevadiste liiliateta pühad ei möödu. Nii müüakse igal aastal Põhja-Ameerikas kohalike lillekasvatajate sõnul vähemalt 11 miljonit liiliat.

Tagasi üles