Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Näpud põhjas? Rail Balticu vastased paluvad kohtuvaidluste katteks annetusi (15)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rail Balticu vastased avaldavad Vabaduse platsil meelt.
Rail Balticu vastased avaldavad Vabaduse platsil meelt. Foto: Raul Mee/Raul Mee/Mollusk Media

Rail Balticu vastu koondunud kodanikuühendused eesotsas Avalikult Rail Balticust MTÜga ootavad inimestelt annetusi, et sõdida kohtus raudteetrassi rajamise vastu. 

Teatavasti on kodanikuorganisatsioonid nagu Eesti Geograafia Selts, Eesti Looduskaitse Selts ja Avalikult Rail Balticust MTÜ pöördunud kohtusse, et tühistada Rail Balticu maakonnaplaneeringud.

«Me ei saa selle käigus toimunud rikkumisi ja otsustes endis sisalduvaid probleeme ignoreerida, jättes järgmiseks sajaks aastaks vinduma ja ühiskonda lõhestama küsimuse, kas trass valiti õiguspäraselt või mitte,» põhjendasid nad kohtusse pöördumist.

Nagu teada, on kohtus vaidlemine kulukas. Seetõttu paluvad kodanikuorganisatsioonid nüüd kaasamõtlejate abi, et tellida ekspertiise ja tasuda õigusabi eest. Neid esindab kohtus advokaadibüroo Derling. Vastu lubavad kodanikuorganisatsioonid jagada omalt poolt «avalikkusele objektiivset teavet kohtumenetluse kohta».

Avalikult Rail Balticust MTÜ märkis, et pikas ja keerulises õigusvaidluses kasutab kohtuvaidluse teine pool ehk rahandusministeerium maksumaksjatelt kogutud maksuraha. Samas kodanikuühendusi pole toetanud Euroopa Liit ega ükski rahvusvaheline organisatsioon, teiste riikide kodanikud ega juriidilised isikud, mitte ükski riik, isegi mitte Eesti, kurtis MTÜ.

«Kui nõustute meie poolt esile toodud probleemidega, siis palume teile sobiva annetuse teha MTÜ ARB kontole,» kutsub ühing inimesi oma kodulehel üles. MTÜ palub ka annetaja nõusolekut tema nime avalikustamiseks. 

Mida Avalikult Rail Balticust kohtus nõuab?

  • Peatada Rail Balticu rajamine õigusvastaste maakonnaplaneeringute alusel ja need tühistada.
  • Avaldada planeerimismenetluse otsuseid puudutavad salastatud dokumendid.
  • Avaldada Rail Balticu salastatud rahastamistaotlus, uuendatud tasuvusanalüüs ning ehitusmaksumuse kalkulatsioon.

Rail Baltic hõlmab endast kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Tagasi üles