Vaatamata 2017. aasta jahedale suvele kasvatas Premia Tallinna Külmhoone AS jäätisemüüki Eestis 16,5 protsendi võrra. Ettevõtte konsolideeritud käive oli 48,6 miljonit eurot ja puhaskasum 3,6 miljonit eurot.
Premia teenis mullu 11 miljonit liitrit jäätist müües korraliku kasumi
Premia juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul on ettevõte suutnud viimastel aastatel vaatamata jahedatele suvedele oma tulemusi jätkuvalt parandada. «Tänu pühendunud meeskonnale tootsime ja turustasime mullu 5440 tonni ehk ligi 11 miljonit liitrit jäätist. Üle kahe kolmandiku sellest, ehk 3100 tonni müüsime Eestis, ja ülejäänu oma peamistel eksportturgudel Lätis, Leedus ja Soomes,» kommenteeris juhatuse esimees.
Ausi sõnul on Premia saavutanud viimase kümne aasta kõrgeima turuosa tulemuse – Nielseni andmetel ületas see 2017. aastal 40 protsendi künnise, mis kindlustab Premia positsiooni jäätiseturu liidrina.
«Oleme saavutanud taseme, kus tänast turuosa kasvatada on äärmiselt keeruline, mistõttu on meie peamine eesmärk kätte võidetud turuosa säilitada. Samas on meil algavaks hooajaks piisavalt ambitsioonikad plaanid, mis ei välista, et suudame oma positsiooni veelgi suurendada,» sõnas Aus, kelle sõnul aitas heade tulemuste saavutamisele kaasa ka põhjalikult läbimõeldud tooteportfell.
«Premia viimaste aastate kogemus näitab, et liiga suur brändide valik poelettidel ajab tarbija segadusse ning mitmed head tooted jäävad jäätiste virvarris sootuks tähelepanuta. Seetõttu oleme keskendunud kõige armastatumatele brändidele, mis on ennast turul tõestanud ja mida ka tulevikus edasi arendame,» awlgitas Premia juhatuse esimees.
Premia tooteportfelli vundamendiks on Eriti Rammus tootesari, mis on oma 11,6 protsendilise turuosaga kogu Eesti jäätiseturu populaarseim kaubamärk. Eriti Rammusale järgnevad 10,6 protsendilise turuosaga Premia brändi kandev tootesari ning 6,7 protsendilise turuosaga Väikse Tomi jäätised.
Premia Tallinna Külmhoone AS kuulub rahvusvahelisel kapitalil põhinevasse Food Union gruppi.