HHLA on Euroopa üks juhtivaid sadama- ja logistikateenuseid pakkuv ettevõte. Nad opereerivad Hamburgi sadamas kolme konteinerterminali. Ettevõte on noteeritud Frankfurdi börsil.
Eesti Raudtee loodab idasuunalise transiidi kasvu
Eesti Raudtee juhi Erik Laidvee hinnangul plaanib Hamburger Hafen und Logistik AG suurendada tõenäoliselt idasuunalist transiiti.
«HHLA on väga tuntud ja soliidne operaatorfirma, millel on võimalik meile anda olulist kaubavoogu ja sünergiat, eeskätt konteinerite osas,» ütles Laidvee BNS-ile, lisades, et tema hinnangul on see pigem seotud idasuunalise kaubavooga.
Kui Rail Baltic tuleb, siis võibolla tõesti on HHLA-l suurem huvi arendada Põhi-Lõuna kaubavoogu, aga praegu on see pigem idapoolne voog, rääkis Laidvee. «HHLA on väga heades suhetes suuremate laevaliinidega ja ka Vene sadamatesse on nad väga aktiivselt oma kaupa saatmas, et ma ei usu, et neid hakatakse väga takistama Venemaa poole pealt,» lisas ta.
Tema sõnul on tõenäoline, et HHLA Eestisse tulek suurendab siinseid kaubavoogusid. «Transiit on kahe kuuga on kasvanud 22 protsenti ja see kasv jätkub ja suureneb praegu,» rääkis Laidvee, lisades, et kindlasti annab Transiidikeskuse ostmine HHLA poolt täiendavat sünergiat ja võimalust, kaasa arvatud ka raudteele.
Kalm: piirkonda tekivad lisavõimalused
Tallinna Sadama juhi Valdo Kalmu sõnul toob Transiidkeskuse ost kaasa regiooni lisavõimalusi.
«See on meie jaoks väga positiivne uudis. Meil on Transiidikeskusega väga hea koostöö ja see oli ka eelmise omanikega nii,» ütles Kalm BNS-ile.
»Uus omanik on strateegiline investor, mis toob uusi võimalusi meie Muuga sadamasse,» rääkis Kalm. Ta lisas, et näiteks üks lisavõimalusi on Rail Balticu konteinervedude kasv, mille alguspunkt hakkab olema Muugal.
»Konteinerid näitavad kasvu, ja ma usun, et me näeme positiivseid arenguid,» lisas ta.