Ka märkis Margus, et kui teenindaja leiab, et tema tänane töökoht ei rahulda teda, saab ta üsna kergelt töölepingu üles öelda ning mõnda teise jaeketti tööle asuda. «Valikut on, väga palju. Mina täna Võrus näen seda, et inimene läheb ära, aga ta tuleb tagasi ja ütleb, et see sobib talle paremini. Ta läheb, käib ära ja veendub, et seal on täpselt sama olukord, mis meil on.»
Rakvere Rimis töötav Tiina märkis, et oma kolleegide seas näeb ta nii neid, kes pidevalt vahetuvad, kui ka neid, kes on pikalt ühele kohale pidama jäänud. Kui ka inimesed jälle vahetuvad, ei tunneta ta, et olemasolevatelt töötajatelt nõuaks keegi sellepärast rohkem töö tegemist või et see kellegi motivatsiooni maha tõmbaks.
«Igaüks käib ju tööl iseenda eest, keegi teiste eest ei käi ja keegi teiste raha ei teeni,» põhjendas naine.
LISALUGU
Rimi paneb poole kasumist töötajate palgatõusu
Rimi Eesti teenis mullu kaks miljonit eurot kasumit. Pool sellest summast suunatakse ettevõtte juhi sõnul 2500 töötaja palga suurendamiseks.
«Otsustasime panna Rimi kasumist ühe miljoni 2500 töötaja palgafondi. Kõigi Rimi töötajate palk tõuseb aprillist,» märkis Eesti ettevõtte juht Vaido Padumäe. Ta lisas, et palku on tõstetud Rimis järjepidevalt igal aastal, ka siis, kui ettevõte kasumit ei teeninud.
Kui jagada see 2500 inimese peale laiali, siis keskmiselt tähendab see inimese kohta 400 eurost palgalisa (koos sotsiaalmaksuga) aasta peale ning 33 eurot keskmiselt kuu peale. Kui sellest aga maksud maha arvestada, on reaalselt kättesaadavad summad muidugi märksa väiksemad.
Kokku pakub Rimi Eestis tööd ligi 2700 inimesele, teenindamisega tegeleb ettevõttes 1200 inimest. Rimi personalijuhi Kaire Tero sõnul sõltub teenindaja palgatase Rimis tema kvalifikatsioonist. 1200 teenindajast ligi pool on tõstnud oma kvalifikatsiooni, millega on automaatselt kaasnenud ka palgatõus.
«Kõrgema kvalifikatsiooniga müüjad teenivad ligi 30 protsenti rohkem kui kvalifitseerimata kolleegid,» rääkis Rimi personalijuht. Ka on Tero kinnitusel kasvanud nende töötajate arv, kes on Rimis töötanud üle kümne aasta. «Neid on juba üle poole tuhande, mis näitab, et liigume õiges suunas,» on ta veendunud.
Kuivõrd 2017 oli Rimi jaoks muudatuste aasta – ümber sai Säästumarketite aeg ning edasi minnakse ainult Rimi formaadiga –, siis Säästumarketite sulgemise tõttu kannatasid ka eelmise aasta majandustulemused. Kui 2016. aasta lõpus sai ettevõte deklareerida enam kui 3,7-miljonilist kasumit, siis mullu jäi see kahe miljoni piirimaile.
«Investeeriti kaupluste ümberehitusse ning uute poodide rajamisse. Samuti avaldas mõju see, et ehitustööde tõttu olid mitmed kauplused pikalt suletud,» rääkis Vaido Padumäe.