Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Starbucks on valmis maksma 10 miljonit sellele, kes mõtleb välja parema kohvitopsi (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Starbucksi kohvitops
Starbucksi kohvitops Foto: ANDREW WINNING/REUTERS

Pärast mitu aastat kestnud ebaõnnestunud ponnistusi leiutada tõeliselt keskkonnasäästlik kohvitops, on Starbucks viimases hädas pöördunud oma klientide poole, kellele on ettevõte valmis töötava lahenduse eest maksma 10 miljonit dollarit.

Ettevõte andis lõppeva nädala teisipäeval teada, et maksab 10 miljoni dollari suuruse stipendiumi sellele, kes pakub kohvihiiule välja tõeliselt taaskasutatavast materjalist kohvitopsi, kuivõrd tänased papist topsid jätavad maha liiga suure ökoloogilise jalajälje, vahendab CNN Money

Kuna täna kasutusel olevate kohvitopside tootmisel kasutatakse ka plasti, siis läheb umbes 20 aastat enne, kui need topsid ära kõdunevad. Üleilmselt lasevad kohvikuketid aastas ringlusse umbes 600 miljardit sellist topsi. Starbucksi osa moodustab sellest kuus miljardit.

Juba kümmekond aastat tagasi, 2008. aastal seadis populaarne kohvikukett eesmärgiks vähendada oma tegevuse mõju keskkonnale. 2010. aastal lubas ettevõte, et muudab aastaks 2015 kõik oma kohvitopsid sajaprotsendiliselt taaskasutatavaks. Selle lubaduse pidamine on osutunud märksa suuremaks väljakutseks, kui ettevõte toona arvata oskas.

Täiendava surve on kohvikukettidele pannud ka keskkonnaorganisatsioonid. Näiteks Stand.earth korraldab kampaaniat #Bettercups just sel eesmärgil, et kohvitopsid muutuks keskkonnasõbralikumaks. 

Starbucksiga sarnast võitlust peavad ka nii Dunkin' Donuts kui McDonald's, kes on lubanud eemaldada plastielemente sisaldavad kohvitopsid kasutuselt vastavalt 2020. ja 2025. aastaks.

Tagasi üles